Snö i himlen

Det snöade lite igår kväll uppe i stugan! =D

bildkälla

Det var snö som föll, fast när det väl hamnade på backen så smällte det. Imorse fanns det inge snö ute, eller vad ska jag säga om imorse egentligen, vid halv tolv rättare sagt. Fast halt var det på grusvägen nedanför stugan. Jävligt halt.

Snart är det kanske vinter och jag längtar samtidigt som jag inte längtar. Visst är det jobbigt när det är kallt i ansiktet, bussen är en halvtimme försenad och tågen inställda, traktorerna som skottar snö väcker en på morgonen och skrapar vägen på kvällen. Fast vinter är skönt ändå. Det blir ljust igen efter hösten, en kan åka skridskor, pulka och skoter, en kan leka med barn i snön och kasta snöbollar, bygga snöfigurer och soffor och vara allmänt kreativ. Det blir nå julskyltning med mys också kommer en i min by få se på isskulpturer som eleverna på Ålsta gör varje år!

Också kan jag hoppas att den här vintern inte bara försvinner som i en dimma likt den förra.
Detta jullov ska vara roligt, det ska levas det kan jag lova! =)

Jullovet som också kommer snart, Det är väll det enda riktigt bra
och nödvändiga med julen enligt min mening! =D
Jennifer

Oj har du fått snö? vart bor du?

PUBLICERAT DEN 2011-11-20 KLOCKAN 21:33:05
BLOGG: http://blackribbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: