Fiiiiina saker =)

Hejsan hoppsan ikväll är jag glad för jag har köpt lite fina saker idag. Har köpt en tvättkorg, en skitfin som var svart och mönstrad, den hade varit skitfin hur den än såg ut i jämförelse med papperskassarna vi har nu, men ändå, 99spänn äre värt, även fast att jag troligtvis kommer att använda Ingvars plastkassar och bära tvätt i, upp och ner från tvättstugan. ;)

En hallmatta har jag köpt också, bara för att! Eller vi behöver nog en egentligen, så att det inte blir blött på vårt vackra golv när vi kommer in från balkongen. Kan rita i paint för att förklara hur den ser ut. ;)

Ungefär såhär tror jag vår nya hallmatta ser ut, fast nu kommer jag inte ihåg om det står "Hem ljuva hem" eller "Home sweet home" på den, aja i skrivstil tror jag nog texten var i alla fall. Fast det kanske inte är säkert det heller, aja 10kr gick den på, så lätt värt det! =)

Nya gardiner fick det bli också, köpte först ett par på Rusta och sen när jag kom på Indiska insåg jag att det fanns finare där, så nu får jag se om det blir så att jag sätter upp två par gardiner om de lila nyanserna matchar, annars kanske jag kan använda det ena paret som köksgardiner, får se hur det blir.

Riktigt flyt hade jag när jag var på Indiska också, 179kr trodde jag gardinerna skulle kosta per gardin, så skulle jag köpa två par och kom fram till kassan också visade det sig att gardinerna var på extra pris och bara kostade 79kr styck! :D

Fick även med mig två drickor hem från dollar store, en "Berra Bus" och en "Kalle Sprätt", det är som färgämnen med lite socker i, fast jag har för mig att de är ganska goda ändå! =)

Det känns ganska drygt att jag sitter här, med dator i uttaget och lampor på, med möjlighet att micra mitt te-vatten och se på tv, när jag vet att Faster och många andra med henne inte har någon ström nu pågrundav stormen Dagmar.

Många människor som måste tömma sina frysboxar och åka till vänner och dumpa massa mat, som måste frysa, vars blommor kommer frysa och massa annat jobbigt. Jag skulle börja grina om alla mina blommor var tvungen att evakueras pga elavbrott i flera dagar. Fast jag har ju en väldig kärlek till mina blommor också! ;)
Så nu tycker jag vi alla stänger av strömmen, och tänker på dessa stackare, Näe då, det tycker jag inte. Sedan tror jag inte Fasters största problem nu i kylan är att blommorna kommer frysa, fast det hade varit ett av det större i min värld!

Nu ska jag gå och lägga mig, så jag kanske tar mig upp i någorlunda normal tid imorgon, och inte vänder upp och ner på hela dygnet nu under lovet, Godnatt =)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: