"Ett glas vin, eller två"

Jag läste nyss Lady Dahmers inlägg om att ha en vit jul. Och jag håller faktiskt med henne i det mesta. Men just angående detta har vi tydligen väldigt skillda åsikter.
Hejsan, Jo visst får alla göra som de vill. Fast jag tänker inte dricka något i mina framtida barns närhet. Även fast att min mamma inte har alkohol problem så hatar jag om hon så druckit ett glas vin, jag hör det på henne. Människor förändras när de dricker alkohol. Och det är klart att barnen märker på de vuxna att något är annorlunda.
Det är min åsikt, God Jul! =)
Visst får alla göra som de vill. Fast jag tänker absolut inte dricka något i mina framtida barns närhet. Även fast att min mamma inte har alkohol problem så hatar jag om hon så druckit ett glas vin, jag hör det på henne. Människor förändras när de dricker alkohol. Och det är klart att barnen märker på de vuxna att något är annorlunda.

Alkohol och barn går liksom inte ihop i min värld. Barn ska slippa det. Jag har själv varit med om alltför hårda kramar av fulla gubbar, alltför pratsamma jobbiga påverkade kvinnor och jag har hört påverkade människor som suttit och berättat om sina problem för mig när jag var yngre. Det är självfallet inte bara julen jag bryr mig om, alla tider på året tycker jag att barn ska slippa alkohol helt enkelt. =)
Idag under julbordet så fick jag höra "roliga" fylle historier från förr, vid en ålder av 7år hade min kusin fått höra att pappa var "magsjuk", att det var därför han låg och spydde inne i badrummet liksom. Och hon minns att hon stoppade om pappa "som var sjuk". Hon kanske inte tagit någon skada av det. Fast fylla är inte roligt när man är barn, det vet jag av egen erfarenhet och vad människor i min närhet berättat om.

Det spelar ingen roll tycker jag, om det "bara" gäller några snapsar eller några glas vin. Om en människa dricker för att bli påverkad så tycker jag inte att denna bör vara i närheten av några barn.
Det är min åsikt!
Hoppas det är bra med er, själv tar jag mig ett glas vin såhär på julaftonskvällen, och lite Baileys, för jag har ju inga barn än! God Jul! =)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: