Det kanske låter flummigt

Jag är inte intresserad av politik.
Skulle jag kunna säga.
Fast jag är intresserad, för politiker pratar om att förändra. Och jag vill vara med och förändra!

Jag funderar då och då på om jag ska starta ett eget parti. För en gång så var det en människa som sa till mig; "Men du som är så ung, (att människor inte har så mycket förutfattade meningar sedan innan om mig tror jag personen syftade på), du som inte har något problematiskt förflutet, som är så intresserad av allt och tror att det går att förändra, du borde ju bli politiker"
Näe men politik, det är ju så tråkigt, svarade jag.

Sedan skulle ju folk lusläsa om livet mitt, om jag skulle bli superkänd vill säga. Och det skulle ju kunna va lite jobbigt. Tänk att se om sig själv i tidningen; Maria drack hembränt när hon var ung.. Maria skolkade i 6an och 7an. Maria stöttade en gång en grej hon ångra. Maria såg på en tv utan att tvlicensen var betald. Med mera med mera. :P haha!

Sedan har jag funderat väldigt länge, och för ett tag sedan tänkte jag på det, jag kanske borde starta ett parti ändå. Med mina åsikter.

Fast då var det ju någon som sa till mig: "För att kunna jobba med politik måste du tro på systemet, och systemet funkar ju inte!"

Så nu funderar jag på;

  • Måste jag verkligen "tro på systemet"?
  • Vad är det jag tror på egentligen om jag skulle "tro på systemet"?
  • Kan jag inte bara starta mitt eget parti, och sedan förklara om mina egna tankar angående systemet?
  •  


    I´m just thinking.
    Should be sleeping..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: