Nu äré sommarlov :)

Hejsan, de senaste dagarna har jag inte suttit vid en dator en enda gång, tråkigt men sant. :P

I Onsdags åkte jag morgon tåget till Fränsta från Sundsvall för att gå på skolan. På tågstationen i stan såg jag en uteliggare och jag blev så ledsen innombords. Ville ge han mina mackor som jag hade i väskan om han var hungrig men han låg och sov och jag ville inte direkt väcka honom. Kände mig illa till mods när jag var tvungen att gå ut till tåget. Jag vill hjälpa..

På skolan städade jag skåpet och hejjade på lite elever och lärare. Fick ett halsband av Vivianne och särskolan för att jag varit så snäll mot dom och tänkt på dom, hjälpt dom, och kommit ihåg att påminna dom om saker. Blev riktigt glad över halsbandet. Det står Våga på det och Vivianne sa att det gör ju jag, vågar liksom :) Jag gillade mig själv lite extra efter att jag fått halsbandet! :')

På Torsdagen var jag med skolan på Backetjärn, var skapligt roligt :) Åkte ring efter båt med Nathalie och Tei också tog jag mina första simtag ute för i år. Också solade jag lite :)

Jag har fått två aloeveror nu, dom är så snygga och ståtliga och nu funderar jag på att ge dom namn. Men jag vet inte vad som passar en blomma. :P Har du nå förslag? Gärna två :)

Igår Fredag var det skolavslutning, först fikade vi nior princesstårta med lärarna sedan kramade vi lärarna och efter det gick vi ner till kyrkan. I kyrkan fick jag, Nathalie och Sofie resa oss upp för rektorn sa att dom ville säga att dom såg oss typ, jag vet inte om det var för att vi är snäll mot andra eller något sånt. :) Mina betyg blev jag nöjd med, fick VG i Bild, Musik och Teknik och resten fick jag MVG i :D

Efter avslutningen åkte jag och Elisabet upp till Faster, där bjöds vi på makaroner och älgköttfärsbullar och sedan maräng tårta med daim på :) Vid ett åkte jag hem till Pappa, la mig på sängen för jag tänkte bara tänka ett litet tag, det slutade med att jag somnade och vaknade vid fem. :P

Vid halv sju tiden skjutsade Pappa mig till Viskan där träffades våran klass och grillade lite och festade. Jag tog det lugnt men hade det skapligt roligt ändå. Var lite roligt att skratta inombords åt dom som ramlade hela tiden. Men jag tycker inte annat än synd om folk som spyr, usch och fy vad jobbigt sånt är och vad illa man luktar efteråt. Vid elva kom det lite folk jag inte ville se och det gick inge bra att undvika dom så jag åkte hem. :)

Jag älskar att sova i sängen min hos Pappa, den är så skön och jag känner mig alltid så utvilad efter att jag sovit där. :) Idag vaknade jag vid tio tiden, fikade lite frukost och sedan har jag städat och plockat hela dagen. Har blivit skapligt bra men det är långt ifrån färdigt där. :)

Pappa och jag åt middag på Vagabondo, blev pizza för min del idag. :) Nu väntar jag på att Elisabet ska komma hit och hämta mig så ska vi vara med varandra ikväll. Hejhopp :)
Elin. G

Namn på plantor? Allo och Vera? Kanske inte det smartaste men ändå....

PUBLICERAT DEN 2010-06-12 KLOCKAN 17:56:48
Maria

Jo det var smart Elin, då får den vänstra heta Vera så jag kommer ihåg vilken som är vilken :D

PUBLICERAT DEN 2010-06-13 KLOCKAN 14:36:38
BLOGG: http://annamariaericajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: