Takida, Kräftor, Mario, Grillat och svarta fingrar :)

Hejsan i Fredags var jag med Agnez, Heidi, Alina, Magnus, Lina, Tei, Henry, Elisabet, Jimmy, Madde, David och Mia till och från, vi splittrades lite ibland och valde att göra lite olika saker men det var kul ändå. :P Det var så jävla roligt att se Takida, vi stod näst längst fram och hoppade och på slutet när vi skulle skrika "en gång till" var rösten nära att ge upp. :P haha! Efter Takida åkte jag, Agnez, Tei och Elisabet med Jimmy på mcdonalds och köpte is vatten och glass och sedan åkte vi hemåt. :)

På Lördagen vaknade jag efter tolv timmars sömn, vid tre! Det tar på krafterna att sjunga. :P haha 
På kvällen kom Lina hem till mig så åt vi kräftor med Pappa och Monica och sedan satt vi och spela Super Mario hela kvällen. Vi kom till värld fem för vi är så jävla kung! :D Sedan tog jag med Monicas hund, Snowie också följde jag med Lina hem till Fränsta. Hejjade på lite folk och sedan gick jag hem igen. :)

Igår Söndag gick jag och Pappa bort till damen, på vägen såg vi värsta långa feta svarta larven, Pappa sa att det skulle bli en fjäril, coolt tyckte jag för jag har aldrig sett en sån förut. :P Jag klippte gräset och Pappa trimmade lite runt i kring, sedan plockade jag upp lite gräsklipp och tog med mig hem i en påse och Pappa tog lite rabarber. När vi kom hem igen tog jag med mig lite sallad, gurka och tomater som jag plockat i växthuset och sedan gick jag till Fränsta och mötte upp Lina. Vi gick på affären och handlade grejer att grilla. För min del blev det qourn filéer med sweet chili marinad, potatis sallad och grillade halomi och röd paprika på spett. Det vart hur gott som helst och jag blev så jävla mätt att jag var tvungen att lägga mig ner en stund direkt efter att jag ätit. Kvällen spenderades framför Puttes tv och Super Mario, idag kom vi till värld sex och sedan ringde Pappa och ville att jag skulle gå hem. :P haha. Lina följde med mig hem. Det var en himla läskig cykel färd hem för jag har aldrig skjutsat förut, haha, men det gick bra och vi tog oss hem. :) När vi kom hem hade Pappa gjort rabarber kräm som vi åt med socker och mjölk, sedan gick vi och la oss. :)

Idag har jag haft jordiga och matoljiga fingrar. :P Jag har planterat om mina älskade aloe veror som växer i antalet för var dag som går nästan. :) Också har jag oljat in lerkrukorna som dom står planterad i. Det är så jävla kul för jag älskar verkligen alla mina små växter och små skotten är så jävla söt och rolig att se på. :)

Jag testade att plantera tre Aloe Veror
i sand och grus blandat med gräsklipp för jag har läst att det ska vara super bra från en gubbe som brukar skriva i tidningen, så får jag se om de aloe verorna som är planterad så växer bättre än de som är planterad i vanlig såjord. :)

Vid ett tog jag med mig en plastlåda med penningblads blommors skott också åkte jag till Mamma i Fränsta. Vi har planterat dom små skotten och satt dom i växthuset här på affären, och sedan när dom växt på sig lite grann så kan Mamma sälja dom i affären, min Pappa har sagt att det är så man tjänar pengar. :)

Nu har jag nyss tryckt i mig två räk mackor som Mamma gjort mig och nu ska jag ta och skriva ut nå krusbärs sylt och kräm recept, Pappa hade tydligen massa krusbär hemma som han ville göra något vettigt av. :) Hejdå

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: