Det rullar på :)

Halloj! Jag trivs som fisken i vattnet, snoppen i snippan, fågeln i luften och grodan där nu den trivs bäst på min nya skola. Klassen liksom, så jävla snäll och trevlig och bra helt enkelt. Vet inte hur jag ska förklara riktigt men jag gillar min klass :) När jag sa det till Mamma så sa hon något i stil med men du har ju bara gått några dagar. Jo men att det känns bra så här tidigt kan ju inte tyda på annat än att det är bra, typ :P

Jobbet känns kul, jag känner att jag överlever även de dagar jag bara får in två bok. Ibland får man dåliga nummer att ringa på helt enkelt och som Emmas Robin sa att det kan inte gå bra jämnt. Jag får ju pengar ändå och det är ju dom grundpengarna som jag tänkt överleva på så skit samma liksom :P
Jag stöter på lite roliga saker ibland i jobbet, jag fick in ett bok på efternamnet Gladh och jag har stött på efternamn som Grym, Mörk och Sommar också :P En jag ringde till hade "Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp" låten som lät istället för dom vanliga pipen när man ringde, det blev jag väldans glad för och det piggade upp stämningen liksom :) Och sen stöter man på mindre roliga människor men dom kan ju vara kul dom också, man ringer ju och berättar att dom blivit rekomenderad av en vän och det var en jag ringde till som svarade mig "Lyssna på mig, nu är det 3 kompisar som tycker att jag har skitit hemma och jag vill inte ha någon dammsugare" haha nähe! :P

Jag längtar nå så grön djävulskt tills jag får flytta. Tänk att komma hem tidigt varje dag och se mina blommor varje dag, kunna inreda hur jag vill och kunna skaffa två kattbebisar :) Mamma har börjat kika runt på lägenheter och det känns spännande :) Jag har sett ett skylt fönster på Indiska och blivit jävligt inspirerad kan visa en bild jag print-screenat från indiska.com 


Bilden längst upp till vänster med gardinerna, det är det jag är inspirerad av. Vill ha varma fina färgglada färger på gardinerna, om man köper en gardin i olika färger, inte ett par liksom. Men jag vill inte ha gardiner med mönster som dom har på bilden, men fan va mysigt det skulle kunna bli :) Liksom en fyra olika färger på gardinerna i mitt kommande vardagsrum/sovrum/kontor :P

Häromdagen hittade jag världen snyggaste block, jag kände att jag verkligen måste ha det för det var så jävla snyggt och man ska ju ha med sig penna och papper på lektionerna :P Nu ska jag försöka förklara hur snyggt mitt block är, det är en tjej som tittar uppåt, hon är i lila och hon har ingen lugg men ett hårband i pannan. Det är blommor i lime, orange, lila och någon annan färg som också får bli kallad lila. Sedan står det "Love Peace fun" på. Det känns himla jävla tråkigt att jag inte fått kameran än och kan visa er något ur min vardag.

På tal om min vardag. När jag kom hem från stan igår Måndag efter att ha varit borta i några dagar tog jag mig en titt på mina vackra växter. Och något glädjande slog mig i ansiktet när jag tittade på mina aloe veror. Jag planterade ju för ett tag sedan en aloe vera i vanlig såjord och en i sand blandat med gräsklipp. Och den som är planterad i sand och gräs har växt mycket mer, har blivit grövre, fått större blad och lite mer skott eller blad i mitten liksom. En annan grönfärg får jag för mig att den hade också, den såg fan lyckligare ut och nu ångrar jag att jag inte planterat fler i sand och gräs. Det får ske framöver! :) Jag längtar tills jag har kamera och kan fotografera mina växters vackra framsteg :)

Jag har på lite test inte rakat mig under armarna på ett tag och det känns bra. Skönt och mjukt. Jag tycker det är skapligt vackert också :) Jag försöker intala mig själv att jag är vacker naturlig också, utan smink menar jag då. Smink har jag ju inte använt varje dag på ett år ungefär tror jag. Men jag använder det fortfarande ibland när jag orkar kliva upp lite tidigare för att hinna och när jag vill vara extra fin..

Aja slut pratat om det. Nu har jag börjat intressera mig för en grön färg som jag sett på Cubus, jag vet inte riktigt vad grön färgen heter men byxorna jag köpte häromdagen var i den fina färgen. Jag skulle vilja ha ett linne i den färgen också. Nu känns inte min garderob nå intressant längre, nästan :P Klänningar och sånt har det ju blivit lite för kallt för nästan och leggins är så jävla tight. Jag tycker det känns obekvämt :P

Jag gillar att man äntligen kan börja klä på sig. Gå i gympadojorna hela dagarna utan att dö av svett. Så skönt!

Nu ska jag ta och packa för nu är det jobb som gäller i några dagar framöver, det betyder övernatta hos Emma, Robin och ungarna. Ska sova också, ska ju faktiskt upp och åka bussen vid halv sju. Godnatt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: