Sandwich grill och för mycket tankar

Igår var det Lördag och jag hade tänkt haft en trevlig pratstunds kväll eventuellt med lite vin drickning hemma hos mig i Fränsta, med Agnez.
Men Agnez hon åkte till Naggen, så kvällen blev inte som jag tänkt. :p

Igår så vaknade jag vid tolv tiden, åt frukost och sedan gick jag ner till växthuset. Vid två tiden åkte Pappa och jag mot Sundsvall, där var vi hela dagen. Hittade inte så mycket vettigt, som jag tänkt hitta. Men jag köpte presenter till Elisabet eftersom att hon fyllde år, köpte en skitsnygg badanka som liknade Elisabet också ett par coola rosa brillor som det stod HAPPY BIRTHDAY på. Sedan fick hon även presentkort på Lagerhaus och på Bio jag tänkte att Jag, Elisabet och min kusin Anna skulle gå på Bio någon gång framöver om det kommer någon bra. Elisabet fick också blommor, såklart. En Orkidé i kruka. Sedan köpte jag även fyra bad ankor till mig själv, eller till Pappas badrum uppe, för dom var så häftiga och hade personlighet. Haha. Slänger in bild på dom någon gång framöver.
Pappa och jag var även in på IKEA där hade jag tänkt köpa mycket, men dom skulle stänga inom en halv timme, så det vart inge roligt!! Jag fick två stora plastlådor som jag ska ha under sängen hemma hos min mamma i alla fall, av pappa. :)

Efter att vi varit på IKEA for vi till Willys och handlade mat och sedan bar det iväg hemmåt.

Vi var hem till min kusin Mikael, hans tjej Phan och deras dotter Elisabet, mitt kusin barn. Vi var dit eftersom att Elisabet fyllde 17 år.
Grattis till henne, fick inte till nå internet hemma hos pappa igår, därför blev det inge grattis inlägg igår.
Hos Elisabet åt vi i alla fall en jätte smarrig tårta. :)
Bilderna här under har jag stulit ifrån Elisabets bilddagbok.

Här är födelsedags barnet Elisabet och hennes pojke Jimmy till vänster

Jag var inte där när det var sådär ljust ute, men ändå. :p
Elisabet hade en fin klänning och kofta!
Jimmy, Madde och "SNYGGA" Jag i Elisabets brillor


"SNYGGA" Madde i Elisabets brillor

Igår Lördag och natten mot idag Söndag så pysslade jag en massa i Pappas kök. Jag städade och plockade och städade och städade sedan ännu mer. Sedan var klockan halv fyra och jag började bli hungrig, då gick jag och la mig.

Vaknade halv tolv idag Söndag, kollade på klockan och somnade om. Sedan vaknade jag vid två, åt frukost vid tre tiden. Jag och Pappa åt toast mackor eftersom att jag hittat en helt oanvänd röd toast maskin i en kartong när jag städade natten mot idag.


Om jag inte minns helt fel, fick Pappa den där toast grejen från Obh nordica för att han köpt några mackor eller något sådant. :p Haha.

Idag har det inte hänt så mycket alls, det har inte hunnit eftersom att jag sovit bort dagen, så att den blev kort. :p
Jag har mest funderat. På hur jag vill att det ska se ut hos Pappa, och hos Mamma, eller rättare sagt hur det ska se ut i mina hem. :)

Nu ska jag skriva ett skol arbete, en uppsats som man ska göra i utbyte mot en lovdag som vi hade i Torsdags, den sista April. Sedan när jag är klar med det, om jag skulle råka bli det någon gång.. Så ska jag cykla till Pappa, ska äta en ganska sen middag där och sedan sova om jag lyckas med det, har ju sovit lite konstigt den sista tiden. Det är för mycket tankar som snurrar runt i huvudet.. :)

Go´kväll g(r)ott folk
HAHA ;)

Mamma Melissa

Åh, nu blev jag ju toastsugen... :.)) Tänk vad mycket bra man hittar när man städar!:.))



Och vad härligt med bilderna... härligt när människor bjuder på sig själva:.)) Blir en extra present på kalaset liksom;.)

PUBLICERAT DEN 2009-05-04 KLOCKAN 17:21:10
BLOGG: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: