Gå ner i vikt på tv är inget för mig! Men att trumma i grupp skulle säkert kunna vara roligt. :)


Jag ligger och tittar på
celebrity fit club USA. Dem satt nyss och trummade i grupp och den kvinnliga trumgruppsledaren pratade om att det finns typ helande eller läkande trummträffar. Att dem brukade trumma i grupp med ungdomar som satt i fängelse, cancerpatienter och gamla. Deltagarna som fick testa det i programmet pratade om att dem känt den positiva vibrationen, det lät roligt och jag skulle också vilja sitta sådär i grupp och trumma :)

Förutom den lilla delen tycker jag att det är ett ganska drygt program, en jävla skrikande man som i militären och en snäll kvinna som är psykolog eller nå liknande. Dem satte fram mat som deltagarna inte skulle ha ätit för det friterad kyckling är ju sämre än ugnsstekt, men tänk om man inte vet det då? Tänk om dem tror att kyckling och kyckling är samma sak. Dem satte även fram en stoooor chokladtårta och berättade att det i en bit var fler kalorier än dem gjort av med på träningspasset från helvetet tidigare på dagen. Drygt tycker jag.

Men trumma i grupp skulle jag också vilja testa på. Säkert något man kan ha på musikstunder med småbarn också. :) Jag ser framemot vecka 39 för då ska jag åka och hälsa på Joel, en gammal skolkamrat som flyttat till Umeå för att han går i gymnasium där. Där uppe ska jag ha praktik i en vecka på en waldorf förskola med små små barn, ska bli riktigt roligt att se på deras pedagogiska arbete även om det kanske kommer att vara lite krävande med en massa små små barn. Tror dock inte att de har så jättestora barngrupper där. 
I somras när jag hade feriepraktik på ett dagis i Fränsta, så tyckte jag att det var mysigare, roligare och lugnare att vara inne på småbarnsavdelningen. De små barnen var inte lika trotsig och det var lättare att säga kom så ska vi läsa en bok eller sjunga en sång. Dem äldre barnen skulle ju välja bok, bråka om bokvalet och välja sång, småbarnen bara hängde på och var nöjda. :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: