En elmoped hade inte varit helt fel. Eller en symaskin.

Idag var Joel och jag på Myrorna, jag köpte en gullig liten figur vagga och en mini plätt-panna i gjutjärn. Vart så inspirerad av ljusstaken som jag fick av Lodey. Så jag önskar bara att det gick att gå en intensiv utbildning till barnskötare och sedan vidare till förskollärare för att kunna öppna min egen dagmamma verksamhet.

Jag får helt enkelt bara lugna mig, flytta upp till stugan och göra i ordning för framtiden så länge, har ju liksom minst 5års utbildning kvar ungefär. :) Ååå vad lång tid det låter som..

Jag har tittat på elmoppar idag, jag behöver nämligen en om jag ska bo där uppe i stugan för att ta mig till Torpshammar och sedan med buss vidare mot skolan. Jag har skickat två mail med frågor om några mopeder som låg ute på blocket! :)

Jag har även börjat måla bilder och spånat på idéer om hur jag ska göra där uppe, måla väggarna, ändra om med sängarna och skaffa någon slags skiljevägg. Nu behöver jag ett köksbord och några fler solceller, någon som har lust att skänka det? ;) haha

Häromdagen var jag på Ohlssons tyger och köpte två tygsnuttar som skulle passa på en Indian. Jag ska nämligen börja sy waldorf dockor och imorgon vid nio ska jag till waldorfskolans textilsal för att få ett mönster och råd och tips på hur jag ska göra. Det ska bli roligt och det ser jag framemot! :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: