Knulla får jag göra, men kondomer är jag nog inte tillräckligt mogen för att få köpa.


Jag undrar hur dem tänker
de människor som stiftar lagar o regler. Jag får ha sex från att jag fyllt 15 men köpa kondomer på Ica får jag tydligen inte göra innan jag fyllt arton.

Dem kanske tycker att vi ska ha massa barn mellan 15-18 år. Eller så kanske jag bara inte är tillräckligt mogen för att köpa det?

Det börjar likna det sjuka systemet med 18 års gräns på krogen o 20 på systemet. Jag är ju inte tillräckligt mogen för att köpa sprit och dricka hemma. Fast jag får rösta, köpa folköl, cigg, sitta i fängelset och gå på krogen. För det är ju en säker o skyddad miljö.
Agnes

Sjukt!! Men det här med krogen och systemet kan jag förstå, dom som är arton har ju fler vänner som är sjutton eller yngre än dom som är tjugo. Och på krogen är det alltid någon vuxen som överbevakar dej (ordningsvakt) och du kan börja "träna" att dricka.

PUBLICERAT DEN 2011-10-19 KLOCKAN 18:01:28
Maria

Ja fast det är nog inte lika många som stoppar piller i din drink hemma som på krogen. Och det kanske inte är lika stor chans att någon okänd tar med en stupfull dig hem för att knulla med dig efter en hemma fest som efter krogen.

Tycker du det då är rätt, som du nästan förklarar att dem har högre ålder för att köpa ut för att minska lagningen.



Jag menar vi har ju fått tag i sprit sedan jag gick i sexan liksom.



Och jag tror faktiskt att väldigt många människor druckit innan dem går på krogen.

PUBLICERAT DEN 2011-10-19 KLOCKAN 19:08:05
BLOGG: http://annamariaericajonsson.blogg.se/
Agnes

Nä men på en hemmafest lär det ju vara mer droger i farten som man testar på för att man är ung, dum och full.



Sen kan det ju lika gärna hända att någon super ner en på en hemmafest och knulla sönder den. På krogen finns det i alla fall någon som är nykter och ser vad som händer.



Om denna regel funkar eller inte är ju en annan femma. Men tror ändå att det skulle vara mer alkohol i farten om den inte skulle finnas.

PUBLICERAT DEN 2011-10-19 KLOCKAN 19:35:32
Maria

Okej, men grejen är varför jag bara får supa på krogen och inte hemma när jag är arton. Och då menar jag inte supa som att dricka folköl.



Jag menar du får dricka dig stupfull på krogen. Du skulle kunna göra samma sak hemma. Bara det att du skulle slippa betala inträdet på krogen. Och du skulle slippa dansa om det inte är så att det bara är det du vill göra när du super.



Jag menar, jag vet många som hatar krogen. Dem vill inte gå på krogen. Tänk om jag hatar krogen när jag börjar få gå dit då? Tänk om jag inte vill vara där men ändå vill supa. Näe då får jag sitta hemma med min folk öl eller gå ut på någon jävla krogrunda och hålla koll på mitt glas så att ingen ger mig något olämpligt.



Sedan var det inte så att jag menade att man frivilligt ville testa på nå saker. Och testa på droger kan du väll lika gärna göra på krogen eller på efterfesten.

PUBLICERAT DEN 2011-10-19 KLOCKAN 21:05:19
BLOGG: http://annamariaericajonsson.blogg.se/
Maria

Jag tror ju inte att dem tänkt näe nu ska människor testa på färre droger på hemma fester så vi låter dem gå på krogen. Om dem senare går hem på efterfest är ju en sak. Bara dem inte dricker då!

PUBLICERAT DEN 2011-10-19 KLOCKAN 21:07:25
BLOGG: http://annamariaericajonsson.blogg.se/
ida

jag håller med, de är lite galet :)

PUBLICERAT DEN 2011-10-19 KLOCKAN 21:26:32
BLOGG: http://ibgerlingblogg.se
Felicia

Jaa du, jag diskuterar ju redan det här med dig via chatten, och det är nog enklare än via en ''blogg-kommentator'' ;P Dock vill jag uttrycka för andra att jag håller med maria.

PUBLICERAT DEN 2011-10-19 KLOCKAN 21:56:18
BLOGG: http://felizz.blogg.se/
Maria

Ja. Och sedan om du är 18 har du fler yngre kompisar. Okej om du är arton kanske du känner människor som är 17 eller 16 år som kommer att fråga om du vill köpa ut. Men när du är 20 kanske du känner människor som är 19 och 18 år som kommer att fråga dig om du vill köpa ut.



Jag menar du får väll helt enkelt skita i att köpa ut.

Eller så får dem dra till med nå åtgärder för att langningen ska minska. Jag menar det här är fel sätt i såfall!

PUBLICERAT DEN 2011-10-19 KLOCKAN 21:57:31
BLOGG: http://annamariericajonsson.blogg.se/
johan

försår inte varför det är åldersgräns på det :S

PUBLICERAT DEN 2011-10-20 KLOCKAN 18:32:13
Kalle

Men du. Det finns väl ingen lag som säger att man måste va 18 för att köpa kondomer? Det låter som ditt lokala ICA har sina egna regler.

Annars får du väl köpa på nätet då. =)

PUBLICERAT DEN 2011-10-24 KLOCKAN 09:54:55
BLOGG: http://www.kondomkungen.se/
Igor

Du är välkommen att köpa dina kondomer hos oss på Kondomtorget ( http://www.kondomtorget.se/ ). Skicka mig ett e-postmedelande så ska jag ordna en rabattkod åt dig så att du får fri frakt på din första beställning! (:

PUBLICERAT DEN 2011-10-26 KLOCKAN 01:47:06
BLOGG: http://www.kondomtorget.se/
Viktor

Tror även att det t.o.m kan fungera om du nästa gång helt enkelt bara väljer en annan kassa i butiken :P

PUBLICERAT DEN 2011-10-26 KLOCKAN 11:13:53
BLOGG: http://www.kondomexpress.se/tavling/
Maria

Nej Kalle, jag tror inte det finns någon lag på det, men det är ju lika med energidrycker. Olika regler överallt på.grund av en rekommendation från livsmedelseverket liksom. Men Ica i Matfors kanske haft mycket kondom ballong uppblåsning av små barn, inte vet jag.



Ja jag får se om jag ska köpa på nätet. Tack för erbjudandet Igor. :)



Viktor, Du vet såna där skärmar som du väljer tobak o andra varor på var det jag skulle handla från. Och när jag tryckt mig fram till Intim kategorin och valt en produkt stod det inne där en läser om produkt information att det var 18 års gräns.

Jag kände inte för att testa köpa då, för det var lång kö och hade blivit så jobbigt om jag vore tvungen att visa leg. Och less hade jag blivit om jag blivit nekad. :-P



PUBLICERAT DEN 2011-10-27 KLOCKAN 07:29:13
BLOGG: http://annamariaericajonsson.blogg.se/
Alice

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

PUBLICERAT DEN 2012-03-18 KLOCKAN 19:29:50
BLOGG: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: