Jag lekte med pojkleksaker när jag var liten

Bildlänk
Läste nyss ett inläggMandragoras blogg. Om att Lego nu lanserar tjejlego, där man kan besöka ett bageri och en skönhetssalong. Visst är bageri kul, men skönhetssalong, vilken 5åring behöver en skönhetssalong??
Jag skulle önska att Lego lanserar ett barnlego tills jag får barn, ett lego med klossar som man kan hitta på själv vad det är. Kanske med några figurer som både är långa och korta, smala och mulliga, mörka, orangea och vita, långhåriga och korthåriga och med alla möjliga kostymer. Inte bara legoGUBBAR.
Bildlänk
Jag hoppas för guds skull att ingen jävel köper detta nya Lego till min kusins dotter, hennes intressen ska inte endast behöva vara skönhet. Det gör ont i mig när hon frågar om hon är fin. "Är jag fin nu?" Ja du är världens finaste på insidan, du är världens finaste för att du ställer upp för de utsatta barnen på förskolan, Du är världens finaste Tilde för att du sa "Stopp, Nej, sådär får man inte göra!", när dina förskolekompisar skrattade åt flickan som är sjuk som hade kissat på sig. Du är världens finaste Tilde, på insidan, och det är det enda som ska räknas hjärtat!

"Massiva resurser har lagts ned för att fånga flickornas intressen, som enligt ett pressmedelande från Lego består i skönhet, inredning och rollspel."

"Massiva resurser har lagts ned för att fånga flickornas intressen, som enligt ett pressmedelande från Lego består i skönhet, inredning och rollspel."
En del ur Aftonbladets artikel angående att Lego slår 2000-talet i bitar..
Detta är alltså det nya "flicklegot" som lanseras.. Bilderna kommer från Aftonbladets artikel.
Jag lekte med Lego när jag var liten, och tänk att jag överlevde fast att det inte var rosa, jag minns att jag byggde hus och flygande saker också minns jag när jag var på semester i fjällen med Mamma, och hon var tvungen att knäppa kort på varenda legofigur som jag byggde, innan jag plockade isär legot och la ner det i kartongen igen.
Det är jävligt skoj såhär i efterhand, att ha en massa bilder på legofigurer liksom, vafan ska jag göra med dessa konstverk härnäst liksom?
Jag lekte med Lego när jag var liten, och tänk att jag överlevde fast att det inte var rosa, jag minns att jag byggde hus och flygande saker också minns jag när jag var på semester i fjällen med Mamma, och hon var tvungen att knäppa kort på varenda legofigur som jag byggde, innan jag plockade isär legot och la ner det i kartongen igen.
Det är jävligt skoj såhär i efterhand, att ha en massa bilder på legofigurer liksom, vafan ska jag göra med dessa konstverk härnäst liksom?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: