Om tio år :)

Här kan du få se vad jag skrivit kommer att hända om tio år, på svenskan :)

Om tio år…

Kommer jag att arbeta som barnmorska på antingen en mödravårdscentral eller någon privat mottagning. Jag har en familj, en pojkvän, ett barn på 3-4 år och några katter. Min son eller dotter kommer inte att bli instoppad i en könsroll. Eftersom att jag kommer att ha läst mycket om genus så tycker jag att det är självklart att flickor inte ska ha klänningar och vara söt och duktig. Jag kommer självklart även tycka att pojkar inte ska bli uppfostrade till starka, häftiga människor som får ta för sig hur mycket som helst och inte får vara ledsen eller får lära sig att prata om känslor. Nej, Jag tycker att det ska vara samma villkor för alla!

Jag och min familj bor någonstans där det finns en Waldorfförskola och även en Waldorfskola som mina barn kommer att kunna gå på. Vi bor i en stor lägenhet eller något flerfamiljshus och vi har några vänner med familjer som bor i närheten, så vi umgås ofta och träffas ute på gården. Vi bor kanske i ett hus men jag vill inte ha någon stor gräsmatta att klippa om det inte kommer någon miljövänlig gräsklippare i framtiden. Men en stor gräsmatta känns ganska onödigt ändå, jag vill inte ha någon! Vi kommer ha äppelträd, vinbärsbuskar, hallonbuskar, jordgubbsplantor, rotfrukter, grönsaker och på sommaren kommer vi att plocka bär så att vi kan göra vår egen mat och viss dryck från grunden. Jag och min man eller bara jag om inte han är intresserad av det kommer att jaga älg så vi gör vårt eget kött och vet att maten vi äter har levt ett naturligt liv. Fisken kommer vi också att fiska själv. Om vi inte blir vegetarianer helt och hållet.

Jag har tågluffat och rest runt lite i världen dit det går att ta sig med tåg, för miljöns skull. Jag har varit i Amsterdam och där har jag cyklat runt. Kanske har jag informerat och inspirerat många andra människor att också läsa om genus. Jag har förhoppningsvis träffat någon eller några av mina förebilder som är feminister, vegetarianer, miljövänner och intresserad av genus. Jag har börjat med Yoga och har det som min träning. Jag hoppas att jag har läst mycket om naturmedicin och om jag inte jobbar med det hoppas jag i alla fall att jag kommer att hålla på med det privat. Jag har jättestora Aloe Vera-växter som jag gillar riktigt mycket, vilket jag gör redan nu, fast de inte hunnit bli jättestora än!

Slutligen hoppas jag att mina drömmar bli uppfyllda och att jag är en lycklig och harmonisk människa. Som andra människor litar på och tycker om pga. att jag är mig själv och är en trevlig och glad människa.

Vi har suttit och rättat det här den här lektionen så jag hoppas att det inte är alltför stora stavfel. Nu har vi lunch, Hejhopp :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: