Jag tror det spelar roll

Jag:    Jaa, jag är vegetarian.
Dryg: Troru att det spelar någon roll eller? Tror du att mindre djur dör 
          bara för att du inte äter den här köttbiten? `skratt´

Ja jag tror att det jag gör spelar roll. Men den största anledningen till att jag inte äter kött är för att jag är så fruktansvärt äcklad av hur dom lever så jag ser bara på kött med vidriga ögon. Jag vill inte ens ta i det men det är ju en annan femma. Jag tror att det spelar roll för jag kanske får upp någons fler ögon för att sluta äta kött. Jag tror att det spelar roll för tror du att det skulle tillverkas lika mycket kött om alla som är vegetarianer åt kött? Näe jag tror faktiskt att det skulle tillverkas mer. Jag tror att det spelar roll för någon gång måste det ju bli såkallat normalt att vara vegetarian också. Någon gång måste ju världen förstå att det inte är nå konstigt med att vara vegetarian, som jag tänkt om vegetarianer hela livet. Jag tror även att det spelar roll för folk ifrågasätter ju det, och ibland hinner jag berätta någon sanning om hur djuren lever, och kanske får det någon att tänka till. Sådetså :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: