Har läst varit på föräldramöte, ätit friterad banan och sett på tv :)

Idag har jag legat och läst boken Ge ditt barn hundra möjligheter istället för två. Jag har nog inte varit så intresserad för något som jag har blivit för det här. Jag har kommit på lite barnboksmöjligheter idag också, så skrev jag ner dom i ett block som jag börjat skriva ner smarta tankar i. :) Det jag kom på idag var om att man inte bara ska skriva om kärnfamiljer, utan även om familjer med endast en Mamma eller endast en Pappa, eller två Mammor, eller två Pappor, eller som det är för mig, två Mammor och två Pappor, så att inte barnen som har sådana familjer ska känna att det är konstigt eller något, typ. :P

Följde med Mamma på föräldramötet förut, det var kul. Kände att jag hade feber när jag satt där men det var ändå roligt att vara med. Sofie kom på den smarta idén att vi borde åka och campa på skolavslutningsnatten och det känns jävligt roligt. Vi bestämde med föräldrarna att vi skulle göra saker var för sig på kvällen så dom inte ska komma och störa. Inte för att mina föräldrar skulle göra det men det finns säkert några som inte vill att deras barn ska få ha kul. :P Det var lite kul för på mötet sades det att vi bestämt att vi på balen inte ska ha dit nå andra människor och att vi inte ska dricka alkohol, så sa en förälder; Ja inte på skolavslutningen heller, så sa en annan; inte i kyrkan i alla fall. Hahaha! Det är kul att det finns folk som förstår att vi också dricker, vi har ju blivit uppfostrad till att man dricker när man ska ha kul, vi skiter i åldern. Jag gillar människor som är mänskliga och inte ska försöka verka perfekt. Jag gillar däremot inte föräldrar som försöker få det att verka utåt som att deras barn aldrig gjort något dumt, för det har dom flesta gjort. Tro mig ;D

Ikväll har jag sett på tv med Mamma, såg på Outsiders och familjen annorlunda, det var samma tid så tröck emellan det som verkade bäst för stunden, men oftast var det reklam samtidigt.. :P haha. Jag har även ätit friterad banan med sirap och glass ikväll, det var jätte gott :D

Jag är snorig och trött. Nu ska jag läsa en söt människas blogg, läsa lite till redovisningen jag borde hållt idag och sedan sova. Får se hur jag känner mig imorgonbitti, nu när jag lägger mig ovanligt tidigt inatt igen. Jag hoppas jag orkar gå imorgon samtidigt som jag känner att jag inte skulle orka. :p haha. Godnatt :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: