Stressad inför framtiden

Hej, de två sista timmarna idag satt jag och skrev nationella prov i engelska, skrev en uppsats. Tror det gick bra, det kändes som det, jag har säkerligen stavfel och massa fel men det blir förhoppningsvis VG ändå. Jag är fan inte bättre, egentligen. Jag tror inte det :P

Skolläkaren som jag var till i Måndags frågade om jag är stressad ofta och Olle påpekade det också, och nu när jag tänker efter är jag ganska stressad. Hela tiden så är det stress hit och stress dit och jag ska hinna göra det och det och det i skolan, jag ska komma ihåg att titta på lägenheter och planera sommaren, som verkar bli jävligt full bokad. Jag planerar på lovet att ha några dagar och sitta och plugga massa saker som vi fått och ska göra i skolan men som vi ska läsa någon annanstans en på timmarna. Ja det är lite jobbigt att försöka vara bäst hela tiden, det känns som att jag kan ge upp för jag behöver inte ha bättre betyg men samtidigt vill jag ha det av någon konstig anledning. Men jag har slutat tro att Joel och jag ska ha lika bra betyg när vi går ut, vi tänkte ju ha det för att se om vi båda fick diplom för att ha bästa betyg i kyrkan på avslutningen, men jag känner att jag inte orkar och har tid. Ja nu har jag fått det ur mig. :P

Idag blev det älgköttfärs sås och fullkorns makaroner till middag, det kändes bra och idag var jag matglad. :)
Nu ska jag planera alla saker jag ska hinna göra innan vi går ut skolan, för att höja betyg och skit. Go´kväll :P
Magister Lollo

Rätt tänkt!

Det är inte den med bäst betyg som har det göttast i livet. Lagom är väl bäst, men visst är det kul att få bra betyg. Men man får inte må dåligt över det. Jag pluggade sönder mig i åttan och nian, hade alltid väldig ångest inför prov etc. Då är det inte bra, men lite press kan väl vara bra och känna, då lägger man oftast ned mycket tid på skolan och gör bra ifrån sig. Men du är ju duktig i skolan så jag tycker inte du behöver oroa dig för framtiden!

PUBLICERAT DEN 2010-03-30 KLOCKAN 19:56:02
BLOGG: http://historylollo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: