Frukost mys, blodprov, florist? Våfflor och tv :)

Inatt sov jag i Tildes säng med henne, det är trångt och hårt. :p Men mysigt att vakna med gullungen. :) Imorse vaknade vi vid åtta också satte sig Tilde upp och sa att vi måste göra något, minns inte vad hon sa men det var jätte roligt imorse. xD Gick upp och gjorde ordning frukost till Tilde och mig, sedan vaknade Emma, Robin och Ludde också. :)

Ludvig är ganska intresserad av telefonen ;)


Glad är han också :D


Vid nio skulle Emma skjutsa Robin på jobbet och ungarna på dagis så skjutsade hon mig till praktik platsen samtidigt. :) Tilde fick låna telefonen för hon älskar att knäppa kort, hade på ljudlöst så sa hon; Det funka inte! Varför låter det inte för? Sedan fixade jag det så tog hon en fin snö bild :)


Jag kom någon minut sent, men det gjorde inget. Det är så små klasser på Sundsvalls praktiska så det är inte många folk man behöver skämmas inför för att man kommer sent och är ny heller. :D Fem personer gick det i klassen jag var med idag, jag fick vara med tvåorna på omvårdnads programmet, har varit med ettorna måndag och tisdag. :) Vi fick lära oss att ta blodtryck med sån där läskig sak som man pumpar på armen med. Minns inte vad det heter, eller är osäker som vanligt och vill inte skriva fel. Det var roligt att göra det i alla fall och klassen var trevlig och snäll mot mig. :)

Jag har lärt mig om hjärtinfarkter och andra hjärt fel. Det har varit intressant och jag vet att jag vill lära mig mer om sjukdomar och sånt. :D Till lunch var det gulash soppa och jag fick en vegetarisk som jag tror det var qourn bitar i, det var jätte gott med en klick creme fraiche eller om det var gräddfil, jag vet inte vad det är för skillnad faktiskt, det har jag aldrig vetat. xD

Efter lunch så fick vi testa att ta blodprov på en låtsas arm, och av sju stycken så var det tre som klara det på första försöket, det var läraren, JAG och en annan tjej! :D haha. En naturbegåvning som Joel kallade det, eller så är det bara meningen att det är det jag ska göra. :p  

Vi slutade vid tre och då tog jag en buss ner på stan för att köpa blommor, kom på att jag ville ge bort blommor till dom två kvinnorna som jobbade där jag varit och fick veta precis innan jag gick att dom också skulle åka med halv fem tåget från stan så då passade jag på att köpa med mig och ge dom. :) Gick in i kylen på blomsteraffären också frågade jag vad tulpanerna kostade eftersom att det stod två prislappar, fick svar på det också tog jag upp två pack med tio stycken och frågade om det var okej att jag plocka själv, så sa hon att det var det men annars kunde hon hjälpa mig när hon hjälpt klart den hon höll på med. Så gick hon ut och jag gjorde i ordning två röda tulpan buketter med lite vitt ris och sedan gick jag till kassan. Så sa hon som jobbade där; Du har gjort buketter förut ser jag, är du florist? Jag skrattade till lite och sa; Nej men min Mamma och Pappa äger en blomsteraffär. Så sa hon ja men då är det ju som att du är en. Och sedan frågade hon vart dom har blomsteraffär, så sa jag Fränsta och hon; Oj va kul och vart jätte trevlig! :D Fick betala fullt pris för tulpanerna och sedan fick jag det vita gratis för att jag, som hon uttryckte det; Tillhör familjen, eller va man ska säga! XD Haha. Roligt roligt, tackade och gick därifrån med ett leende som heter duga! ;D

Tog en buss till Granlo och sedan sprang jag och hämtade mina saker och sedan hann jag tillbaka till busshållsplatsen precis tills bussen kom tillbaka efter sin sväng. Busschauffören minns nog att jag åkt med innan, han log. xD Träffade upp Emma och Fia på stan som hade en kasse med kläder som jag lämnat hos Emma imorse och sedan gick jag upp till tågstationen, det är nog det jobbigaste jag gjort sedan... Dåliga minnen, tunga tunga väskor, jobbig pojkvän och less kompis. Har fått lite ont i nacken ikväll också, väskorna vägde mycket, mycket tungt! Fick två jackor av Fia som är sedan Emma och Lina var i min ålder, jätte fina faktiskt, en svart dunjacka, nästan som jag har fast lite längre så man behöver inte täckbyxor om man ska sätta sig på en kall bänk, och en röd fin jacka som jag lånat tidigare av dom. :)

När jag såg tågstationen och insåg att jag skulle hinna med tåget och börja ta det lugnt så fick jag ap ont i huvudet, så jag har insett idag att jag tror man kan få huvudvärk av att stressa. :/ Åkte med tåget hem, gav kvinnorna som jobba på skolan som jag är osäker på namnen på, blommor och sedan fick Olle komma och hämta mig vid tågstationen. :)

Till middag åt jag våfflor med räkor, röd caviar, röd lök, creme fraice och lite dill :)


Och till efterätt våfflor med glass, grädde och siiiiiiiiirap! :D


Ikväll har jag suttit och sett på tv, hela långa kvällen. Från sju till för en stund sedan. :p Har sett på Små mirakel och riskförlossningar på fyra fakta också har jag sett på någon dokumentär om ett par som inte var som alla andra, dom hade några sjukdomar men jag vet inte vad det var och tv.nu funkar inte så jag kan inte läsa det heller. Från nio till för en stund sedan har jag sett på morden i midsummer, spännande, läskigt, irriterande och skrikigt. :p

Det har inte varit så jätte roligt ikväll, jag har inte varit på det bästa och trevligaste humöret och har blivit arg ganska lätt, den tiden i månaden är påväg. Mamma och Olle har varit sur också, vi alla har varit sur på varandra, jag tror dom också ska ha mens. :p Inte så roligt när det lätt blir missuppfattningar, och jag blir så irriterad på mig själv när jag blir irriterad på småsaker, jag låter arg men vill egentligen inte vara det. :/

Nu ska jag ut och göra nå dumt, sedan fixa mig för natten och gå och lägga mig. Imorgon ska jag tillbaka till verkligheten som Joel kalla det! xD Ska på vanliga skolan, för eleverna på omvårdnads programmet som jag praktiserat på skulle läsa kärnämnen imorgon och över morgon, och det är ju inte så speciellt roligt att sitta med på kanske, jag har ju fått veta det jag ville veta om skolan, att jag vill gå där, så nu kan jag lika gärna gå på mina vanliga lektioner och se allt nytt läskigt som hänt. Har hört att vi fått ny mentor :'( Vi har haft sju stycken olika sedan sjuan, inte så jätte roligt! Också har vi tydligen fått en ny elev i klassen, en tjej vid namn Elina från Norge. Ska bli spännande att se :P Ja just ja, ut och röka var det. Godnatt 8)
Agnez

Jag skulle nog kalla "jobbig pojkvän" för en bortsämd alkolistskitstävel! ;)

PUBLICERAT DEN 2010-01-14 KLOCKAN 13:36:02
BLOGG: http://agnezzthecookie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: