Varit hos Pappa, tankar och samvete.

Jag åkte hem till Pappa vid sex tiden. Gjorde en qourn gryta med curry smak, hade köpt en sån där uncle bens grönsaks curry sås som man bara blandar ner de stekta qournbitarna i och sedan värmer och äter med ris, skit enkelt och gott! :D

Jag får ibland lite dåligt samvete för att jag inte är hemma hos Pappa mer än vad jag är. Men det finns liksom inte så mycket att göra där. Men det är väll mitt fel, att jag aldrig fixar internet eller andra grejer. Jag kan ju se på tv men jag är ganska dator beroende. I alla fall så får jag lite dåligt samvete för att jag snart kommer flytta hemifrån och vara där ännu mindre gånger. Men det kanske blir bättre också, då kanske jag kommer hem och har roligare, om jag sover hemma en helg eller i alla fall en dag. Jag blir rädd också, att Pappa kanske blir ledsen för att jag ska flytta, eller för att jag inte är där så ofta. Men han pratar inte så ofta min Pappa så jag kan liksom inte veta. Jag hoppas att jag kan bli bättre på att vara där, jag vill liksom det men jag har sagt det så många gånger och det blir liksom inte av. Ibland kan det kännas lite jobbigt också, att jag har så fria tyglar, att jag får göra som jag vill. Då blir det ju så att jag hamnar här hos Mamma framför datorn.  När jag var mindre kändes det liksom som att jag fick välja mellan Mamma och Pappa, det var jobbigt, nu känns det lite bättre, men ändå får jag dåligt samvete för att jag inte är där oftare, att jag liksom borde ta tillvara på tiden, för mina föräldrar kommer säkert inte finnas förevigt. Det är hemskt men sant :ä( Förut när vi åkte bil så sa Pappa något om att jag kunde ju ta hem det, då kändes det så tråkigt. Jag vet inte varför, det bara är så. Aja nu har jag fått ut mig det och fått gråta en skvätt. Nu känns det lite bättre. :)

Jag åkte i alla fall tillbaka till Fränsta vid nio, för jag tänkte skriva lite mer på talet, och det har faktiskt gått ganska bra, har läst igenom det och skrivit lite mer och Olle tror att om jag bara pratar saktare kommer det ta tio minuter. :) Förresten så kom dom hem ändå, bilen startade inte så för att Mamma skulle kunna ta sig hem och jobba imorgon fick dom åka hem ikväll med någon som dom bad skjutsa hem dom. :)

Jag fick en alla hjärtans dag present av Mamma också, en hårtork med både varm och kall luft. Det var roligt för jag har velat ha en sån länge. Ändå känner jag att jag inte kan visa hur tacksam jag är, det känns liksom bara stelt och jobbigt. Jag känner att jag uppskattar Pappas present mer även fast Mammas kanske var bättre. Det är riktigt jobbigt det också. Jag tror att det beror på att jag är så van att få allt jag vill ha av Mamma, jag får liksom allt jag vill ha, vilket samtidigt är roligt och ibland bra. Men jag vet inte, jag är för bortskämd där. Pappa har liksom inte skämt bort mig alls. Jag blir ändå överlycklig av en tulpan på min födelsedag av Pappa. Det är lite konstigt ibland, men nu har jag fått det ur mig också. :P

Nu blev jag precis överlycklig för en kompis skull, hon skrev hur glad hon var och varför och jag kan inte sluta le. Fyfan va roooooliGT! :D haha. Vi har liksom pratat om att en sak borde hända, vi har lekt med tanken om att se till så att det händer, och nu har det hänt av sig självt! :P haha

Jag och Pappa såg på ett program om nå organdonationer förut, och jag insåg att jag skulle vilja donera bort något nu, något som jag inte behöver. Kan man göra det eller måste man vara släkt? Jag skulle i alla fall vilja göra något bra. Nu blev jag mer motiverad att inte fortsätta röka också, för jag vill ju att mina organ ska vara bra den dag dom kan komma till användning för organdonationer. :)
Dock har jag inte slutat än.. Men snart så!

Pappa skickar in en kupong till en tävling för både han och mig. Man kan vinna matkassar för 5000 kronor. I Fredags stod det i tidningen att jag vunnit ett presentkort på 300 eller något sådant på Claes Ohlsson, värsta roligt! :D Jag älskar att vinna tävlingar! haha. Nu har vi skickat in igen, det skulle faktiskt vara perfekt om jag vann mat för 5000 kronor tills jag ska flytta hemifrån. :)

Nu ska jag gå och lägga mig, fast insåg precis att jag kanske inte somnar så lätt eftersom att jag klev upp vid fyra. Imorgon är det i alla fall skola och jag är faktiskt skapligt motiverad att gå nu. Det är bra :) Godnatt 8)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: