Sundsvall i några dagar :)

Hejsan, i Onsdags vaknade jag av Ludde, tog in han till sängen och sedan gick jag på toa, då sprang han in till Tildes rum och väckte henne så var vi vaken. :P Gjorde havregryns gröt åt ungarna och sedan skjutsa Emma och jag iväg dom på dagis. Emma berätta att här är Maria som ska hämta barnen senare och då fick jag höra "Jaha den omtalade Maria" och "Äntligen" sa någon fröken till Tilde, hon har tydligen pratat om det sedan förra veckan när jag berätta att jag skulle komma och hämta dom i två dagar. :P

Var nere på stan på dagen, hittade häftiga kylskåps magnets bokstäver och siffror som såg ut som man klippt ut dom från olika tidningar, alla bokstäver och siffror hade olika typsnitt och storlekar och färger, jag längtar tills jag har ett eget kylskåp att sätta upp dom på! :) Hittade även en liten magnet som det var en ko på också stod det "Tid är bara något dom hittat på" tyckte den var fin och gav tid till en tanke, jag menar kossorna har inte så mycket tid på denna jord.

Var in på hälsokraft och köpte ringblomssalva för den ska tydligen vara läkande och jag läste i en gammal naturläkemedelsbok att det var någon som smörjt det på såret efter en bröstcancers operation och att läkningen hade gått jätte bra, så berättade jag det för Monica för hennes mamma har nyligt opererats för bröstcancer och hon hade så ont, så nu får vi hoppas att det hjälper! :)

Var in på en affär som heter Udda och där hittade jag en minifågelholk med en liten svart fågel. Fågeln var en visselpipa och hade en nyckelring under sig som stack ut under boet, då ska man ha sina nycklar på fågeln och när man kommer hem ska man stoppa fågeln i boet så tappar man inte bort nycklarna! :) Jag längtar tills jag har en alldeles egen hem nyckel.

Vid halv fyra gick jag från stan upp till Emma, lämnade sakerna jag handlat, tog vagnen och gick för att hämta barnen. På dagis fick jag höra att Tilde och någon pojk gift sig och innan vi gick gav Tilde pojken massa pussar, haha. Kom hem till Emma och åt middag och sedan gick vi ut i lekparken. Också kom Emma hem för hon hade fått slutat tidigare. Såg på Livet på BB på kvällen och sedan tror jag ja somna. :)

Igår Torsdag var jag på Aroma Tech, det är där Emmas Robin jobbar, ett företag som säljer rengörings maskiner. Har fått suttit och lyssnat på när dom ringt och bokat in kundbesök för jag ska börja göra det. :) Känns roligt, även fast det är omöjligt att räknas som rik på det jobbet så är det bättre än ingenting, det mesta är väll bättre än ingenting. När jag kom hem till Emma såg vi filmen Änglavakt och sedan gick jag och la mig. Filmen var bra, sorglig men bra :) 

Idag ska jag på Aroma Tech igen, vid halv fem och kanske jag vågar prova på att ringa ett litet samtal idag. :) Hejdå


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: