Knäppt kort o varit på hivföreläsning :)

Goddag :) Idag har vi knäppt enskilda kort och ett roligt klass foto på skolan. :D Jag tycker kortet blev grymt bra, vi såg så glad och utklädd ut. Vilket vi också var. xD

Vi hade en föreläsning på Ålsta idag, det var en kille med hiv som stod och berättade om hur han fick det och hur det smittar och alla fördommar som finns om det. Han sa även att han tyckte alla som hade ett sexliv skulle gå och testa sig för hiv. För man vet ju inte vem den man haft sex med haft sex med innan. Jag tycker det var en bra föreläsning, och jag tror att det var bra för några på skolan är så jävla anti homosexuella, och killen som höll föreläsningen var homosexuell. :) Jag tror det kan vara bra för vissa att se att dom också är människor!

Var upp på apoteket för ett tag sedan, skulle köpa en försvarets hudsalva. För jag överlever inte utan en sån. Jag har varit utan i några dagar nu och det är så jävla jobbigt när händer och läppar är torra. Aja jag tänkte i alla fall att jag skulle kunna ta ett hivtest när jag ändå var på vårdcentralen eftersom att han som hade föreläsning sa sådär och jag har haft sex med några olika utan kondom. Men uppe på vårdcentralen fick jag en diss. Det var inge prov dom tog hur som helst och skulle man göra det skulle man ha aningar och en doktor skulle vara inblandad. Sjuksköterskan frågade om jag hade aningar eller om det bara var allmän oro. Allmän oro sa jag. Ja så jag fick inte ta nå test. Det känns riktigt surt, tänk om det finns fler som mig som vill testa sig bara för att. Tänk om jag och fler som blir nekad att testa oss har hiv, också går vi och smittar massa andra utan att vi vet om det. För som jag fattade det kunde man ha hiv utan att märka det, det kan komma som en vanlig förkylning och man kan bli febrig i början men sedan kanske man inte märker nå mer.

Nu ska jag göra mig något att äta, ikväll blir det förhoppningsvis mys! Hejhopp :D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: