Gitarr och Agnez :D Och en åsikt om att ha åsikter.

Hejsan, idag på en engelska lektion när jag tänkte säga att jag tyckte korsordet var lite tråkigt för det var inte som vanligt att man kan gissa orden med hjälp av andra ords bokstäver. Så sa jag något i stil med att jag inte tyckte att det var så bra. Då frågade läraren något i stil med vad är det nu då också sa hon något som jag inte kom ihåg men hon menade att jag klagar mycket. Så blev jag helt stum, tänkte först ställa en fråga men då visste jag inte om jag skulle gråta eller skrika. Jag sa; MEN JAG MÅSTE VÄLL FÅ SÄGA TILL OM DET ÄR NÅGOT, JAG INTE GILLAR. SKA JAG BARA VA TYST NÄR JAG TYCKER NÅGOT ELLER? Näe det skulle jag ju inte men jag klaga ju så ofta. Då sa jag; Men det är väll mycket som är dåligt. För det är det, det finns mycket som kan förändras och flera lärare håller själv med om att böckerna och det som står i dom inte är nå bra. Jag blev så arg. Visst jag pratar mycket och har åsikter men jag säger ju till för att jag vill att det ska bli bättre. Det är ju inte bara för klagandes skull direkt! Ja nu tänker jag i alla fall på om fler lärare eller människor i överhuvudtaget tycker att jag är jobbig för att jag tycker till om det jag tycker är fel, jag vill ju inte vara jobbig. Men jag vill bara att alla ska förstå att jag gör det för att jag vill förändra och för att jag vill att det ska bli bättre. Jag har nästan helt slutat upp med att bli irriterad på massa saker och vara tyst, klaga till människor som inte kan göra något åt det, det blir jag själv bara ännu mer irriterad över, jag försöker istället ge idéer till de som kan göra något åt vad det nu kan vara. Punkt :)

Idag har jag och Joel haft gitarr lektion, det var inte så jätte kul. Men efter lektionen satt vi ute i solen och övade på en låt vi fick i läxa och det var kul. :) Klockan fyra gick jag på vattengympa, det kändes bra idag, det kändes tungt men inte jobbigt, jag var liksom glad ändå! :D

Agnez kom hit och var med mig förut också tittade hon på balklännings-ritningen som jag ritat av från skolan. Hon sa att hon/vi ska göra en prov klänning av nå lakan och sedan ska jag testa den också vet vi vad vi ska ändra, istället för att sy av det fina rosa siden tyget som jag köpt, och förstöra det. :P Jag lagade middag till oss. Det blev ris med curryqourn gryta, väldigt enkelt. Stekte qournbitar och blandade de sedan med en sån där burk från uncle bens. Ganska gott är det också. :P

Agnez gick vid sju och sedan dess har jag suttit och spelat gitarr :D Först på balkongen när solen fortfarande var uppe, när den gick ner blev det kallt så jag satte mig inne. Det har varit så grymt kul, spelade och sjöng i takt med en skiva som jag fått med spelboken. Jag höll på tills rösten gav upp. Nu har jag druckit ett glas vatten och känner att jag är lite öm i fingrarna på vänster handen. Men jag gillar det! Så grymt mycket :D

Nu ska jag slå på nå skön musik och vika tvätt :) Hejhopp :D

Uppdatering,
efter att ha läst igenom det här inlägget för att rättstava det har jag insett att min hjärna inte funkar som den ska idag, det är nog för att jag sovit några timmar för lite, så nu ska jag sova, kanske vika lite tvätt, men sängen känns mer lockande. :P Jag har märkt flera gånger idag att jag varit dum, har berättat om saker och sedan när folk frågat vad menar du så har jag inte kommit ihåg xD Godnatt :)
Magister Lollo

Åhhh nä, du klagar absolut inte mycket. Eller snarare, du klagar väl aldrig? Snarare som du säger, du säger vad du tycker och det är bara bra. Fortsätt med det!

PUBLICERAT DEN 2010-04-13 KLOCKAN 23:42:17
BLOGG: http://magisterlollo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: