Kompisstödjar utbildning och gympa.

Här i Fränsta hos Mamma så har vi en liten gräsmatta nedanför huset. Där finns det olika träd och igår var Kristian och Jag ut och åt plommon från vårt plommon träd.

Dom var jätte mumsiga :) Fast det på bilden var det nå fel på. Det såg ut som det var genomskinligt lim på. :p


Idag har jag varit på Ålsta och det har varit en rolig och lärorik dag. Har utbildats till kompisstödjare. Vi har gjort massa olika övningar och pratat och lyssnat på FRIENDS killen Kristian. :) Det har varit riktigt kul tycker jag.
En sak som hände. Kristian frågade om vi tyckte att man fick vara som man ville på vår skola, så skulle man resa sig upp om man håller med, de flesta reste sig upp, så frågade han om det är okej om han kommer i sin jeans kjol, så kom vi på att det nog inte skulle bli så bra, man kan helt enkelt inte vara som man vill. Elller man kan, men man får ju vara beredd på endel blickar och fula ord.. Så är det. Tråkigt men sant.
Till lunch på Ålsta så var det någon lagomt god soppa och sedan till efterrätt så var det rabarber paj med vanilj visp. Super gott åt två tallrikar soppa, två mackor och två assietter med paj. ;) Haha. Jag åt som vanligt, som en häst. :D

Vid tre så åkte jag till skolan, fast vi fick sluta om vi ville. :p För vi hade idrott, och jag vill ha 100% i närvaro iår och då kan jag inte missa en enda gång. :) Det var kul på idrotten, vi hade friidrott och Nathalie och jag kastade kula och spjut. Det gick faktiskt rätt så bra. :D

Åkte fyra bussen hem till Pappa. For till både damen och gubben och klippte gräset. Skoj, nä då, men jag vill ha pengar som jag kan spara. :)

Vid sex åkte Kristian och jag in till Fränsta och till Mamma. Också åt vi isterband och stuvad potatis med rödbettor till middag. Mums. :)

Sedan så kom Nathalie till Fränsta vid halv sju för jag hade lura i henne att min kusin Annas idrotts pass började klockan sju. Vi kom upp till badhuset och såg på en lapp att det inte började förrän klockan åtta. Så då gick vi ut en sväng, gick till dagis och gungade på olika gungor och på en häst och en motor cykel. :)


Sedan gick vi på Annas idrott pass och det var jobbigt, riktigt jobbigt. Jag orkar ingenting. Men det ska det förhoppningsvis bli ändring på. Känns lite pinsamt att jag är där också är det typ en massa damer över furtio där som orkar, men jag som är ung orkar ingenting och blir hur röd i ansiktet som helst av minsta lilla. :p

Nu sitter jag hemma hos Mamma i Fränsta, hon och Olle är som vanligt i Gimåfors så jag är ensam. Tror att det spökar här, jag tror ju faktiskt på spöken men jag har aldrig märkt något här tidigare. Men när jag kom hem från badhuset så gick jag på toa och då så hördes det som att någon steg upp ur soffan. Det knakar riktigt rejält i vardagsrums golvet och det lät precis som att någon klev upp ur soffan. Blev lite skraj tog en tandborste, gick till vardagsrummet tände lampan och tittade mig omkring i rummet. Givetvis var det ingen där, ingen som jag såg i alla fall, undra vad jag skulle gjort någon inkräktare med en tandborste. Haha.

Nu ska jag gå ner och titta om det blivit varmvatten så jag kan duscha. När jag dushat och fixat mig ska jag ringa Pappa också ska vi fara och hämta Kristian och sedan ska vi sova hos mig. Mys. <3

Fan jag tror datorn har virus, ursäkta språket. Men allt går så segt.. :/

Go´natt :)

Stephanie

Hon fyllde 23 år :)

PUBLICERAT DEN 2009-09-04 KLOCKAN 11:23:50
BLOGG: http://steephii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: