Hundbana, pizza, toasits och syslöjd

I Lördags så byggde Olle och jag en bana till hunden, vi gjorde tre hinder, ett hopp som man ska hoppa över och ett hopp som man ska krypa under :p också satte vi upp pinnar så det blev en slalom bana. Och Vigg han är så duktig så, hade gjort lite högt hopp men det ska fixas så det blir bra. :)

Vi åkte till Fia och Berras stuga för att fira Berra som fyllt år, han fick pizza, pizza sallad och tårtliknande bakelser som han fick dela med oss också fick han nå travkupong. :p Det var jätte mumsigt med hemmagjord pizza, tyvärr vart inte kvällen så lyckad eftersom att jag hatar Mamma efter en öl. Men jag överlevde. :p

Mina förfäder trodde att allting kunde återvinnas, eller något sådant. Man kan hitta mycket när man går i skogen bredvid min lilla stuga. :) Olle hittade en toa sits :p eller det låg en hel toa med alla tillbehör där, men toasitsen var ju finast. xD
Mamma och Olle på bilden.


Det är så fint på backen nu när löven har fallit från träden. Jag gillar det verkligen. :)


Igår Söndag så tog jag det mest lugnt. Cyklade iväg med Vigg till mitten av Gimåfors bron så satt jag där på en bänk och hörde vågorna guppa mot kanten. Solen sken och det blåste lite men det var super mysigt att sitta där utan någon mer människa, med mina tankar! :)

Vi åt romsås och potatis och egen fångad lax, det är inte just jag som fångat laxen men en släkting och det är ju coolt, för jag tänkte sluta äta lax så sa Mamma att den inte var köpt så blev jag glad och åt. :) Något som jag sagt tidigare men det går nog inte att säga det för mycket, Jag älskar romsås!! :D

Såg på lite tv igår kväll, men somnade framför tv så gick jag och la mig vid halv tio. Ganska tidigt för att vara jag men inte var jag pigg imorse för det inte. :p

Det har börjat en ny tjej i nian, hon kommer från Polen. Hon har gått i 9b i någon vecka men dom är så jävla dum i den klassen, eller dom är väll kanske inte det, men dom är inte snäll i alla fall, så hon ville börja i min klass. Hon heter Alexandra och har gått i 9a från och med idag Måndag, det tycker jag är roligt, jag har varit med henne för det mesta. Det är lite häftigt för då får jag prata engelska ganska mycket. :)

Hade prov om första världskriget imorse det är inte det trevligaste med ett prov första timmen på Måndag. Men det kändes som det gick bra och jag får nog minst VG i alla fall. :D Efter provet hade vi Kemi labb, det var ganska roligt. Fick elda på något som först inte var magnetiskt men sedan när vi eldat på det så var det magnetiskt. :p

Dom två sista timmarna så hade jag syslöjd och det var som det brukar vara jätte kul. :) Gjorde en vändbar baby mössa med knut och för ett tag sedan gjorde jag ett par söta baby byxor som kanske Ludde kan ha, eller så kan jag lägga undan det och spara till framtiden. :)

Fina va? Det tycker jag :)

Ikväll ska jag åka upp till Gimåfors, tänkte gå lite bana med hunden för imorgon så är det Tisdag och då ska vi på hundkurs. :D

Hejdå :)

Lina

Du är så jäklarns dukitg på att sy syster! När ska jag få nå fint av dig då?!?!

<3

PUBLICERAT DEN 2009-09-21 KLOCKAN 17:45:17
BLOGG: http://liinabergman.blogg.se/
Madde:)

Naaw va gulliga 8D

kan du inte fixa ett par åt mitt framtida barn?;) hihi puss<3

PUBLICERAT DEN 2009-09-23 KLOCKAN 21:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: