Kapten Röd och Nationalteatern

Kapten Röd - Trasig Härlig låt och bra text :)
Du är inte trasig, du behöver inte fixas. Låt dom inte lura dig, att tro din klocka tickar, Nej dom vill få ditt självförtroende att svikta, Så du ska ge dom pengar för att klippa och klistra
Vägen till lycka kommer aldrig vara sicksack, Man hittar mera fel och börjar sjunka som i kvicksand, Så när dom säger vi ska titta och härma våra förebilder, svarar jag dom vilka?
Jag ser inga på TV och jag ser inga i riksdan, Dom säljer livet så det är inte dit vi siktar, Så vi slutar aldrig bränna upp deras artiklar, Med människan ska man aldrig mixtra

Du är inte trasig, behöver inte fixas åhnejnej, När priset går upp kommer själen gå ner
Du är inte trasig, behöver inte fixas åhnejnej, Du kan sluta o leta det finns inga fel

Du och jag tittar nog i olika speglar för jag kan inte se vad du menar, Annars måste dina speglar va skeva för smala ting verkar bli breda, Å men jag vet det är inte konstigt att man tvekar, Ingen kan fly när idealen bara ekar, Kraven finns där vart man än vänder, Att du inte duger är signalerna dom sänder, Modetidningarna bara sprider trender, Som inte passar människan så folk mår sämre, Ändå undrar alla vad det är som händer, När vissa väljer svälten

Men du är inte trasig, behöver inte fixas åhnejnej, När priset går upp kommer själen gå ner, Du är inte trasig, behöver inte fixas åhnejnej, Du kan sluta o leta det finns inga fel

Va snackar dom om? Va snackar dom om?

Kapten Röd - Stjärnorna finns här Härlig låt :)
Vill du se stjärnorna ta dig en titt omkring. Vem e de som bestämmer om man blivit nånting. Jakten på framgång och succé gör människan blind. Livet är större än materiella ting. Du har inget att bevisa för dom. Bli aldrig nånsin en kopia av nån. När dom vill visa deras väg, så kan du hälsa att vi följer inte med.

Så va e på gång. Ledarna i världen dom vill vänta tills imorn. Tror att man kan stänga av och bara starta om. Men vi värderar livet så vi följer inte dom. Så va e på gång, jag frågar, så va e på gång. Tiden rinner ut men ingen samarbetar här. Alla vill till toppen och vill göra karriär. Vi vill ut i rymden men stjärnorna finns här.

Världen är liten men klyftan är stor. Ensamhället råder och tystnaden gror. Så man känner en dystrare ton, ingen respekterar livet. Ledarna dom kommer men dom går igen, och någonstans förlorar människan mot snåljåpen. Men då väljer du en mision som börjar gå mot den, Sluta leta efter toppen för du står på den.

Allt du äger är ingenting värt, om du inte väljer vad du har kärt. Och ditt hus är aldrig nåt hem, utan kärlek är du alltid tomhänt. Allt du äger är ingenting värt, om du inte väljer vad du har kärt. Och ditt hus är aldrig nåt hem, du är alltid tomhänt.

Kapten Röd - kallakallacka
Kul låt :)
Man behöver inte resa på dom sju haven för att träffa rövare med skjut vapen. :)

Nationalteatern - Kolla kolla Den här låten tycker jag är riktigt skön och härlig! :D
Om man är född bland proletärer och gör narkotikaaffärer, Om man är redan en gång straffad så är det lätt att man blir haffad... Till och från. Jag vill känna mig fri fri fri, det är min filosofi fi fi, Kolla kolla att, jag är en reko kill. Även om jag kanske sitter på kåken idag, får ni hålla med om att, det var inte dit jag ville.

Nej, jag tar ett jobb på första bästa ställe, läderfotölj och egen telefon
När jag kommer härifrån, tänkte jag mitt dumma fån, Och trodde jag var stark, men jag hamna i en park, Och levde på att sälja ..... Hadelatten da da, umpapa omp, Får man inte göra, inte bra, Hadelatten da da, umpapa omp Det var det jag sa, det var inte bra, Umpapa

Vilken idioti ti ti Att sälja av ett parti ti ti, Kolla kolla att, jag har mej själv att skylla. Även om jag inte gillar lokalen så bra, Får ni hålla med om att, den har en funktion att fylla
Fångvården statuerar ett exempel, Knäcker en kille - sätter stämpel på, Så när jag kommer härifrån - värker det i hjärtevrån, Sticker som en dolk, när man träffar lite folk, Och meckar sig en redig .... Hadelatten da da, umpapa omp Får man inte göra, inte bra Hadelatten da da, umpapa omp, Det var det jag sa, det var inte bra Umpapa!

Men är man hederlig i stället och jobbar på i tjyvsamhället, Och bara är tillräckligt gniden så blir man miljonär med tiden. I den mån. Om man överhuvudtaget kommer härifrån, Bara ta ett sparbankslån, Flytta till Skanör, Slå sig fram som fabrikör, Och leva tills man
Okej okej kej kej, Ta å titta på mej mej mej, Kolla kolla att - jag är redan märkt för livet, Även om jag kanske kommer i frihet en dag, Får ni hålla med om att - det är inte överdrivet, Lätt att va flitig, arbetsam och präktig, Lika så bra jag kör direkt i ån, När jag kommer härifrån i en stulen Amazon, Tar jag första dan, till att dundra in till stan, Och släppa loss av bara ... Hadelatten da da, umpapa omp, Får man inte göra, inte bra, Hadelatten da da, umpapa omp, Det var det jag sa, det var inte bra, Umpapa!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: