Sofia Sundberg

Nu ska jag berätta om en tjej, hon hette Sofia Sundberg och hon gick på Fränsta skolan fram till för ett tag sedan då hon bytte skola till Torpshammar. Sofia har inte haft så mycket vänner och jag är ganska säker på att hon varit mobbad. Jag får en massa tårar i ögonen när jag skriver om Sofia. Hon var tolv år och begick självmord natten mot igår.
Jag minns att jag när jag gick uppe på skolcity det är en skola som ligger precis bredvid min nuvarande skola, jag gick nog i femman och Sofia gick också där på skolcity, jag hade varit med Sofia några gånger tror jag. Också minns jag att en gång när jag kom hem från skolan så hade Sofias Mormor eller Farmor eller något liknande varit in på blomster affären och berättat för min Mamma att jag varit så snäll med Sofia och tagit hand om henne och att hon inte hade så många vänner.
Jag var så himla ledsen igår, och vissa säger att dom tycker synd om Sofias föräldrar för att dom kanske känner att dom gjort något fel, men jag tycker att man ska tänka på Sofia då, som mådde så dåligt att hon gjorde detta.
När min lärare berättade om vad som hänt igår morse, så sa hon att dom inte visste om det riktigt var meningen att Sofia skulle begå självmord eller om det kanske gått fel. Det går en kille i min klass som heter Erik han var storebror till Sofia.
Jag känner mig så fruktansvärt ledsen över att klasskamrater och liknande nog inte varit så snälla och sådant. Jag önskar att jag kunde göra något, men i Sofias fall är det försent, men det kanske går att se till så att detta inte händer igen. Stoppa mobbning! Jag är inte säker på att det är därför att Sofia kanske inte hade så mycket vänner och nog var mobbad som hon gjorde detta, men jag tror det och det är så himla hemskt. Jag vill inte att det ska vara såhär, jag önskar det fanns något jag kunde göra.

Var snälla med varandra. Ingen ska behöva må så dåligt att dom vill begå självmord och börjar leka med döden, absolut inte i denna låga ålder.

Det finns inge som är rätt att skriva i det här fallet, men jag ville bara få ur mig detta, skriva ner mina tankar, jag går och tänker på Sofia hela dagarna till och från. Det är riktigt jobbigt, jag önskar jag kunde göra något.



Vila i frid Sofia, jag hoppas att du har det bra nu, och är på något fint ställe där alla är snälla mot varandra! <3
anna

vad fint skrivet maria, du har helt rätt i dina meningar!

PUBLICERAT DEN 2009-05-25 KLOCKAN 22:02:59
BLOGG: http://aejonsson.blogg.se/
Emma Lundquist

Otroligt fint inlägg. Blir så glad när så många faktiskt bryr sig. Sofia var en av mina bästa vänner. Hon hade inte många vänner, en av de närmaste vännerna till henne flyttade (jag). Förlåt.



Älskar & saknar dig. <3

PUBLICERAT DEN 2010-08-23 KLOCKAN 01:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: