Planteringar och Smörgåstårta

Igår så var det Tisdag, jag och Kristian åkte mot Ånge med en buss som gick vid tolv.
Vi träffade Madde och Elisabet på bussen. När vi kommit fram till Ånge gick vi allihopa på Söderins och åt, jag åt en kebab tallrik, riktigt mumsigt var det, fast det var lite snålt med bara en feferoni. Jag orkade inte äta upp allt, så vi pratade med Agnez som kom till min undsättning och åt upp. :p

Sedan skulle Kristian på något möte, så jag följde med tjejerna på ungdoms motagningen. Vi hade det trevligt och mysigt där, och skrattade en massa. ;)

Två leende bilder från mys ungdomsmottagningen :)
 

Vid tre tiden så åkte Kristian och jag buss hem till Pappa. Vi gick  ner till Växthuset och hjälpte till där. När jag senare gick upp till huset för att hämta något, märkte jag att min foppa toffla med plast blommor på, hade fått gröna kvistar.

Pimped sko by the nature. HAHA

På kvällen följde jag och Kristian med Pappa, Mamma, Anna och Olle till Bräcke för att plantera. Vi åt mat på grillen där, jag och Kristian åt grillbiff med strips och dressing, riktigt mumsigt. Fast det var lite ovana människor som stod i kassan tror jag. :p

Första stället vi planterade på. Kristian, Pappa och urnorna :p

Urnan jag bestämde blommor i, nästan helt själv.. Pappa tyckte att det såg "dystert" ut med bara rosa, så jag fick lov att sätta i några tagetes också, för de som inte vet så är det dom gula blommorna. :)

Nu ser jag att Pappa tryckt i nå lila petunior också. :p

Jag hade mina snygga stövlar på mig, så tänkte passa på att knäppa kort på dom, så kom Kristian (och förstörde) med sin ena foppa toffla. :p

Efter att vi planterat där så skulle vi till ett nytt ställe, men pojken behövde gå på toa så då stannade vi till vid nå toaletter. :p På toalett husets sida satt det en snygg skylt! :)

Vi åkte till ett annat ställe och planterade, resultatet

Efter de planteringarna åkte vi hem till Pappa. Å HERREGUD, FY FAN.. Jag somnade verkligen ovaggad efter det. :)

Idag Onsdag så har Jag och Kristian varit och hjälpt till i växthuset lite, jag har bytt gardiner i rummet bredvid mitt också har jag solat. :) Vi for till Fränsta vid fyra tiden. Jag var på Ica och pantade förut, hade med mig en proppfull IKEA kasse, och fyra ICA kassar, fick 97 kronor! :D
Jag och älsklingen var och handla förut, för vi skulle göra tårtor, min älskling fyller nämligen år imorgon. :) Jag blev så glad och stolt, när jag såg att Kristian lagt ner EKOLOGISK creme fraiche i vagnen. :p



och älsklingen tog också Svenska tomater! ;) hihi


Älsklings Kristian har gjort en snygg smörgås tårta.


Jag har gjort maräng bottnar, det tar 90 minuter gånger två, för jag ska ha två lager, men nu är dom klar. :)
Vi har köpt mat från Vagabondo, nu börjar jag få lite dåligt samvete för allt mitt ute ätande, men efter PEACE AND LOVE ska det bli ändring på det. :) Jag tog i alla fall ett kebab skrov, det var gott, har aldrig ätit kebab med bröd tidigare. :)

Nu ska jag gå in och mysa med min älskade älskling ;)
Ha det så bra!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: