Staden, sov påse, Magnus B, dagens fiske

Igår Måndag så åkte Kristian och Jag till stan med sex bussen, för Kristian skulle kolla på skor. Men när vi kom fram tyckte han inte att det var någon idé att fara ut till Birsta eftersom att han bara skulle ha en halvtimme på sig tills allt stängde. :p
Så han åkte hem till Johan. När jag tänkte gå upp till min kusin Emma så såg jag att det var en tjej utanför Ica som sålde svenska jordgubbar, så jag ringde Emma och frågade om jag fick bjuda på det, jag köpte mjölk och grädde på Ica, sedan köpte jag två liter jordgubbar, där utanför. :)
Jag gick(!) upp till Emma, när jag kom fram så sa söt Tilde att vi skulle äta jordgubbar och att dom väntat länge på mig. Emma hade berättat redan när jag ringde att jag skulle komma med jordgubbar och det hade väll gått en  tjugo minuter. :p

Jag med lite assistans av Tilde rensade jordgubbarna, det var så gulligt för Tilde sa flera gånger att nu räcker det, för hon ville äta direkt. :p

Vi åt Jordgubbarna med socker, grädde och mjölk
och det var riktigt gott kan jag lova! :)

Söt Tilde som var lite mer intresserad av Pippi Långstrump som var på teven, 
än kameran plus ett litet leende på det! ;)

Så nu har jag ätit årets första jordgubbar, typ. Jag åt för någon vecka sedan, hos ett par som bjöd, men dom jordgubbarna var inte från Sverige, tyvärr, så då räknas det inte tycker jag! :p

Emma släppte ut katten Alfons, och den var galen, sprang fram och tillbaka, upp i trädet också jagade den fåglar, det var rätt så roligt att se på :)

Ludvig hade den häftiga bodyn som jag köpte till honom för någon månad sedan, på sig igår när jag kom till Emma. :)

Jag lånade ut en grej som jag gjort på slöjden till lilla Ludvig, det är en sovpåse.
Jag tog en massa, jätte fina bilder på honom när han hade den på sig. :)
  
  

Ludvig och katten Alfons brukar busa, dom typ biter varandra, det ser roligt ut, och Ludvig verkar tycka om det :D


Jag och Emma såg på "Tal till nationen" igår och där pratade Magnus Betneér, jag tycker att han är så häftigt, jag håller på att skratta ihjäl mig så fort han öppnar munnen, han är så grym, även fast jag inte håller med om allt han säger.
Vi hade i alla fall himla trevligt framför Tv:n. :)
Jag sov hos Emma.

Imorse tog jag tåget som gick kvart i åtta från stan, de första lektionerna hade vi bild, vi fick hjälpa till att sätta ihop nya saker som bildfröken köpt och sedan fick vi kakor och saft, riktigt härlig lektion. :) Vi har även städat skåpen och gjort ren dom också har vi städat lite annat som behövdes. Det har bara varit en jätte enkel dag.
De sista timmarna så kollade jag på brännboll, satt med Agnez och Joel, det var trevligt och lärarna vann över niorna :)

Lite innan fyra var jag till Marie style för att klippa mig, jag blev nöjd, det blev inte för mycket, men ändå så kändes det när jag tvättade håret förut ikväll att det var kortare. :)

Jag åkte med Kristian, Fredde, Patrik och Anders till Ljunga förut. Vi fiskade där de finns massa inplanterad fisk och den första och enda som fick fisk, gissa vem det var då, jo jag. :D Jag fick en jätte rolig, snäll, färglad Regnbåge, vi grillade den och hade allmänt mysigt och trevligt. :D Jag hade telefonen hemma på laddning så tyvärr blev det inge bilder.

Nu är jag hemma hos Mamma, ska byta lakan i min säng och sedan ska jag sova. ;D

Go´natt. :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: