Jag (!!!) har varit ute på promenad.

I lite över en timme har jag varit ute och gått, hunden behöver det verkligen, och det känns hälsosamt för mig med. :) Jag gick vid kyrkstigen, och småsprang lite ibland. Såg en räv gjorde jag, men Vigg märkte den inte. Innan vikbron så går man på en stig över ett litet berg eller vad man ska säga. Där såg jag en väg skylt och tänkte, för dom som inte fattar bättre.


Men sedan när jag gått en bit ifrån det där lilla berget så hör jag mopeder, det kom två mopeder körandes över berget. Det var två killar från min klass som körde, pucko barn. :p

När man går uppför backen nerifrån Vikbron så är det en järnvägs övergång. Vigg gick lite före mig och nosade på en av plingplong stolparna, och precis när han är där framme så börjar det plinga, och han börjar vrål springa uppför backen. Sedan så lugnar han ner sig och jag ber han lägga sig, vilket han såklart gör eftersom att han är en sån lydig hund. Men så kommer tåget, och Vigg bara kutar uppför backen, jag trodde ett tag att han skulle springa bort. Men tåget tog som tur var slut och Vigg kunde bli sitt lugna vanliga jag igen. :) Jag tyckte det var lite roligt ändå, även fast att han blev rädd. Får man vara så elak? :p

Nu är benen lite trötta, som mig, så jag ska gå ner och borsta tänderna sedan ska jag ringa och säga godnatt till min älskling! <3 Och sedan ska jag sova :)

Go´natt :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: