Blommor, ingen fisk, blåbär och datorberoende ;D

I Måndags på kvällen så var jag i Ljunga med Kristian hos Patrik. Vi såg på film och hade mens värk, inte sån härlig blandning med tanke på hur humöret kan bli men men. Filmen vi såg heter Bedtime stories och jag tycker att den var bra. :) Har velat se den sedan jag såg den på reklam för ett bra tag sedan och nu har jag gjort det, Kristian var snus sugen så det var ganska lätt att välja film med lite mutning typ. :p Haha, ne då han ville också se den, fast det fanns andra han hellre ville se. :p

Igår Tisdag så var jag hos Kristian på dagen, vi hade mys och såg på flera avsnitt av serien Weeds och jag har börjat tyckt om den, nästan så jag också vill följa med. :) Vid fem tiden åkte jag hem till Pappa såg på lite tv och sedan fick jag verkligen svarta fingrar, (Tycker inte om uttrycket gröna fingrar för inte fan blir fingrarna gröna av jord.) planterade en massa blommor i lådorna till både den stora och den lilla balkongen också planterade jag lite olika blommor i krukor. :)
På kvällen for jag och Pappa ut och fiskade lite, fast vi fick inge fisk vilket var tråkigt.

Idag är det Onsdag och jag har klippt gräset hos Pappa och det är inte lite att klippa det kan jag tala om. Tre små plättar och sedan en stor, jobbigt och svettigt var det. :p Efter att jag klippt gräset så åkte jag hem till Mamma i Fränsta, planterade om en massa orkideér.
Till (riktigt sen) lunch åt Jag och Mamma blandsallad (utan tonfisk) med vitlöksdressing från Vagabondo, det var riktigt mumsigt. :) Efter den sena lunchen duschade jag och sedan åkte jag hem till Pappa. Fixade med lite blommor i fönstren och såg på tv.
Till middag åt Pappa och Jag kyckling klubbor med strips.
Efter det tänkte vi fara och fiska men det blev inte så mycket av det. :p Vid potentaken (ett ställe i Ljungaverk där det finns iodlad fisk) var det fullt med folk, sedan åkte vi ner vid kyrkan och tänkte fiska vid Ljungan, men det var fullt med vatten där man skulle gå, så man tog sig inte ut på nå bryggor utan att bli riktigt blöt om benen så vi struntade i det. For upp i skogen och kollade efter björn istället, men hittade bara blåbär, vilket var super mumsigt. :)

Nu är jag hemma i Fränsta, får inte till internet hos Pappa så for hit för att lindra mitt dator behov, känns skönt att få suttit här lite. :) Ska cykla hem till Pappa om ett tag och sova där. :)

På Fredag ska Jag, Kristian och Pappa till Stockholm och det ska bli jätte roligt! :D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: