Garderob... :( Frukost Film och Agge gården :)

Har nyss ätit en tallrik med mjölk, blåbär och icas crunchy med jordgubbar och youghurt flingor super smarrig frukost! :) Är hemma hos Mamma i Fränsta nu, har varit i Gimåfros i helgen och det har varit skoj. (Det var nyss när jag börja skriva :p)

I Lördags innan vi åkte upp till Gimåfors så hyrde jag tre filmer på Shell, såg två av dom under Lördagen när jag var själv. :)  Filmerna var bra och mysigt var det med
 
, ölkorv och  ;)


Taylor är manusförfattare till en ganska dålig sitcom. Jobbet är inte särskilt tillfredsställande, men det var det enda han kunde få efter en tid med alkohol- och drogmissbruk. Hans vackra och stöttande fru har inte lämnat honom, men hon blir mycket bekymrad när hon misstänker att han har börjat spela på hästar igen. Taylor får veta att hans 18-åriga brorsdotter Amanda bor i Las Vegas och arbetar som prostituerad och kanska tar droger. För att imponera på sin fru åker han till Las Vegas för att försöka övertala sin niece att skriva in sig på ett behandlingshem. Men en resa till syndens stad är inte precis den bästa medicinen för en alkoholist och spelmissbrukare...

Filmen var bra men det blev bara bättre och bättre. :p


Den handlar om en ung mor i London som ser sitt liv bli sprängt i bitar på ett ögonblick. Medan hennes man och son är på en fotbollsmatch har hon ett hett möte med sin granne. Men dom blir avbruten av nyheten om att hennes man och son blivit dödade i ett terrordåd. Hon står ensam kvar med sorg och enorma skuldkänslor som hon inte kan komma över. Medan hennes värld faller i bitar ska hon försöka finna svar och försonas med det som skett. Det är en jätte bra film om hur konsekvenserna av våra val hastigt kan förändra livet i en värld där man aldrig kan känna sig säker.

Igår Söndag såg jag den här filmen :)


Alexis är trött på sin efterhängsna pojkvän Justin, som efter bara fem dater pratar om att flytta ihop och berättar att han älskar henne. När Alexis förklarar läget, bli Justin desperat. För att få tillbaka henne hyr han in sin bästa kompis, megasvinet Tank, för att bjuda ut Alexis på världshistoriens vidrigaste date. Tank är suverän på att få ex-pojkvänner att framstå som värsta kapen, jämfört med ett otrevligt äckel som sig själv. Allting går inte enligt planen, då Alexis tydligen har en förkärlek till sliskiga as. Allting blir lite snurrigt, men jag tyckte att filmen var hur bra som helst! :)

Infon är inklistrad från lovefilm.se och lite ändrad. ;)

Igår Söndag cyklade Jag, Mamma och Olle upp till en konstnär i Gimåfors, han heter Curt Agge och har skapat jätte häftiga saker. Agge gården är så häftig, såg flera jätte fina tavlor som han målat också men dom våga jag inte knäppa kort på. :p
 

Jag och Mamma köpte ju en garderob när vi var till stan och Ikea för en vecka sedan, det stod att garderoben var 1,90 hög, perfekt tänkte vi då, eftersom att det är 1,90 i takhöjd i min lilla stuga som jag tänkt ha den i. :) När Olle packat upp den för någon dag sedan, för han tänkte sätta ihop den som en överaskning, så märkte han att garderoben inte alls fick plats i min lilla stuga.. Det måste vara nå fel på måtten.. :/ Nu kan vi 1: Höja taket alternativt slå hål i golvet eller sänka det. 2: kapa sönder min fina garderobs botten. 3: Ta garderoben till Pappa och kapa den garderoben som jag har hos Pappa 25cm och sedan ta den till Gimåfors.
Jag tror vi väljer det sist nämnda, skit apa, jag som ville ha garderoben i min lilla stuga.

Var bort en sväng till Pappa förut för att mäta garderoben där, och såg att Pappa ramlat lite i Lördags, HAHA. Han hade varit på lite partaj och näsan såg lite rolig ut. Haha. :p

Nu ska jag cykla till bangolfen för att köpa lunch till mig och Mamma, för innan inlägget är klart har det blivit dax för det. :) Ikväll kommer jag nog tillbringa med Kristian i Ljunga :) <3

Ha det bra :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: