Trädgårdsarbete och Stockholms resa :)

På Torsdag kväll förra veckan så var Jag, Kristian och Pappa hos ett äldre par som har ett sommarhus inte så jätte långt ifrån Pappa. Vi rensade upp i deras trädgård och gjorde det så fint, så fint! :) När vi var klar efter fyra timmar ungefär så pratade Pappa och Jag om hur mycket vi skulle be om betalning, så sa Jag att 100kronor i timmen var borde bli ganska bra, alltså eftersom att vi var tre stycken i fyra timmar 1200kronor, så sa Pappa 1000 kronor till damen, men vi fick 1000kronor var, inte helt fel. :D Så nu ska jag klippa gräset hos henne framöver också ska Pappa röja av vid någon stuga någon annanstans som damen äger.

Jag har varit i Stockholm och haft det riktigt trevligt. :)

På Fredagen så åkte Jag, Kristian och Pappa ner till Sundsvall för att åka med Ybyss därifrån till Stockholm. När det inte var så jätte långt kvar så ropade busschauffören ut i högtalarna att han hade bråttom till stockholm för att dom skulle använda bussen så fort vi var framme, alltså när vår ankomstid var planerad. Men när vi nästan var framme i Stockholm så sa busschauffören att vi nu kommit fram tidigare än planerat, hur nu det kunde gå till. Så sa han att om det var någon som inte tyckte om att vi var förtidiga så kunde vi åka tåg nästa gång för då skulle vi definitivt inte komma fram i tid. HAHA. :p

När vi kommit fram till stockholm så åkte vi ut till vårt hotell, sov på Formule 1. Det är så trevligt där tycker jag. Pappa hade ett sovrum och Jag och Kristian ett, mys! :D

När man går från tunnelbanan till hotellet så är det en snygg älg kamel på en rondell. :)

Vi gick lite på gamla stan och strosade runt lite på stockholms gator under kvällen. Åt jätte god glass från Ben and Jerrys, den hette Baked Alaska, det var vanilj glass med vitchoklad (och marshmallows bitar?), super god!
Vi åt middag på en asiatisk restaurang, det var en buffé med en massa olika goda saker, och till efterrätt var det frukt buffé. :)

Vi gick och kollade där praide festivalen höll till, men musiken föll oss inte riktigt i smaken så vi gick därifrån rätt snabbt. Kristian och Jag vid nå snygga träd. xD

Det kändes lite konstigt i benen efter bara lite gående, vilket kanske tyder på att Jag är otränad, men Pappa och Kristian tog inte min smärta på allvar.. :p

På Lördagen hade vi tänkt vara på Gröna Lund hela dagen, men gissa vad vi såg när vi kollade utanför fönstren på morgonen då, regn såklart. Så vi åkte tunnelbana till Naturhistoriska riksmuseet, kollade på häftiga grejer där också såg vi en film på casanova, det var skoj. När vi var klar på museet så såg det ut som att det skulle bli finare väder så vi åkte tunnelbana till slussen (tror jag) och åkte senare en färja ut till Gröna Lund. :)

På Gröna lund hade vi riktigt roligt. Vi gick lustiga huset och sedan gick vi i spökhuset. Vi åkte den nya karusellen "Insane" också åkte vi berg-och-dal bana. Det var jätte roligt. Vi gick förbi ett stånd (eller vad man nu ska säga) där det var jätte söta nallar, så sa jag till Kristian kan du inte vinna en sån där söt nalle åt mig? Så kollade han och ba; Inga jävla lotter, så sa Jag, men då ska jag ha en. Så köpte jag två lotter och gissa vad jag gjorde, vann en första vinst. Hon som sålde lotterna såg ut att bli riktigt glad för att få dela ut en. :D Jag blev också väldigt glad. :D
Alla goda ting är tre har jag för mig att man brukar säga så gissa vad jag gjorde sen då.
Vann en stor Schweizernöt och en stor Daim. :D Kristian och Jag åkte Uppskjutet, (typ som frittfall) gungorna och Popexpressen sedan åkte vi hem mot hotellet vid tio elva tiden. Satte oss på fel tunnelbana, men det märkte jag rätt så snabbt när jag inte kände igen stationens namn, så hoppade vi av och satte oss för att vänta på ett tåg tillbaka. Vi kom tillslut hem och gick då och lade oss. :p

Kristian köpte jätte söta och goda munkar på Gröna lund. Han har en ny t-shirt med Mario tryck på kortet, som vi köpte dagen innan. Jag tycker verkligen om den. :D


Kristian jag och min fina nalle! kortet blev riktigt mörkt, men det kan lätt bli så när man inte har nå blixt. :p

På Söndagen åkte vi in riktigt tidigt till centralen. Alla tre köpte frukost på olika ställen också möttes vi på mitten och satt och fika. :p Jag köpte frukost från Pressbyrån (inte alls speciellt billigt), Kristian från Burger King och Pappa från något Café. :) Kristian köpte mini pannkakor, som såg lite knasig ut, men dom var hur god som helst. :)

Vid halv tio tiden så tog Kristian och Jag ett pendeltåg mot Nynäshamn Mona och Hans. Pappa stannade kvar för att gå på stan för han skulle åka hem med en buss vid tre.

Kristian och söt nallen på pendel tåget. :)

Mona var till en början väldigt sur och tvär, typ svinig på nå sätt. Men det blev väll bättre sen. Kristian och Jag gick ut och gick en sväng och hade det trevligt. Vi åt middag och såg på tv sedan så somnade jag vid fem tiden, var trött eftersom att jag sovit för lite natten innan. :p Vaknade vid åtta tiden och då gick Jag och Kristian ut och gick igen, satte oss vid en uteservering och hade det allmänt mysigt.
När vi senare skulle gå hem så bestämde vi för att ta lite kort vid stranden. Kristian skulle knäppa på mig så står han och trycker men det blir ingen bild så går jag närmare för att titta frampå på kameran och trycka på blixt knappen så funkar tydligen knappen igen så då blev det nog en snygg bild på mitt öga. HAHA. Hade en ljus prick framför ögat ett bra tag. :p

Igår Måndag så åkte vi pendeltåg in till Stockholm vid elva tolv tiden. :) När vi kommit fram till centralen så bokade vi buss biljett hem och sedan strosade vi runt. Köpte lite saker och tittade på kläder, det blev dock inga klädköp men lite andra roliga saker blev det. En fin servett hållare,(som Mamma önskat sig) servetter och två fina ljusstakar i grönt till Mamma. Också köpte jag en fin termometer att ha i min lilla stuga. Vi köpte en skiva till Kristians älsta lillasyster. :p Också köpte vi två snaps glas, med älgar på till Olle. :p

Vi gick och letade efter mat ställen med någorlunda priser, jag var sugen på pasta. Men tiden bara rann iväg och vi tog till slut en asiatisk restaurang, notan slutade på lite över fyra hundra kronor... Men ingen skada skedd. :p Sedan sprang vi iväg till bussen.

Tok Kristian på den asiatiska restaurangen. :)
Han är så bra på att le på bestälning. XD
  
Jag älskar honom, så enormt. <3

Bussen var as varm när vi satt oss i den, men när den startat och luften börja fungera blev det bättre. Vi kom till Sundsvall vid tio tiden, sov hos Kristians Mamma i hennes husvagn, mys. :D

Idag är det Tisdag, vi åkte hem från stan vid ett tiden.

Nu ska jag vänta på att det blir varmt vatten så jag kan duscha och sen så ska jag om jag kan slita ansiktet från skärmen cykla hem till Pappa. Mys att sova i min egen säng inatt. :)

Go´natt :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: