Jag spottar tuggummi på backen!

Jag spottar tuggummi på backen, inte på asfalten helst, men i buskar och sådant. För då tänker jag att någon gång borde väll det där tuggummit förmultna och bli till jord.
Men jag slänger inte skräp och liknande ute, och absolut inte burkar eller flaskor. Det är hellre så att jag tar reda på pant burkar om jag ser några, sån är jag, kalla det äckligt om ni vill det. Men jag gör det bara för att jag tänker på miljön och för att jag tycker det är helt okej om jag får någon krona. Jag kan för övrigt berätta att de flesta kronorna jag får lägger jag i min spargris, både de kronorna jag får av att panta och de jag får av att bara handla :p
Jag källsorterar faktiskt, kalla mig töntig elle fånig om ni vill det. Men jag gör det för att jag tänker på miljön, jag källsorterar så gott det bara går, pantar, källsorterar papper och tidningar och liknande, som plastgrejer också källsorterar jag även mjukplast, som det är gott av runt omkring oss. Jag slänger mat och liknande i en hink som töms i vår kompost, om jag kan lyckas utan att någon ser. :p
sån är jag
Så det så! :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: