Påsken

På skärTorsdagen så åkte jag buss med Agnez efter skolan, för att hämta Tilde i stan. Vi åkte tåg hem och det var trevligt, Tilde fick tåggubben han som tar betalt som oftast verkar sur, att prata och vara trevlig :p
Tåget kom till Fränsta vid halv sex tiden och då hämtade mamma oss vid tågstationen.
Jag var hem för att jag skulle packa och sedan åkte vi upp till Gimåfors.
Det var himla trevligt den kvällen, Vi åt tacos till middag också pysslade vi, ritade kort, klippte och klistrade också målade vi ägg med lite hjälp av mamma :) Tilde och jag duschade också, det var jätte kul. Badrummet var riktigt blött överallt efter det :p

På den långa Fredagen så fixade vi lite på påskkorten också klädde jag, mamma och Tilde ut oss. Till något som skulle likna påskkärringar xD Vi gick ut på byn, i Gimåfors. Två grannar var hemma typ, eller vi orkade inte gå så långt, men två grannar stannade vi till hos. Det var riktigt trevligt och Tilde var himla charmig. :)
Efter att vi varit ute och gått åkte vi skoter till Leringen, där anglades det och det var riktigt trevligt med släktingar från mammas sida. :)
På kvällen åt vi spagetti och köttfärssås hos Fia och Berra, Lina, Emma och Robin, Ludvig och Tilde. :) Det var mestadels roligt det också. Det var roligt att busa med lilla Ludvig, Tildes lillebror som är lite mer än ett halv år.

På Lördagen så kom vi ut på isen på Leringen rätt sent, vid två tiden typ :p Men det var trevligt ändå. Till middag åt vi påsk mat, riktigt mumsigt. Jag tyckte jätte mycket om den gravade laxen, med potatisgrejs :) Vi åt påskmiddagen hos Fia och Berra. Vi for hem därifrån rätt tidigt, vid åtta tiden, för jag skulle hem till Gimåfors och duscha och göra mig iordning, mamma skulle nämligen skjutsa mig till Erikslund, för dit skulle jag på partaj!

Det var okej trevligt i Erikslund. Var med älsklings Kristian och träffade på lite vänner också träffade jag på en massa som jag inte känner. :p Kristian och jag for hem rätt tidigt från Erikslund, vi fick skjuts av hans pappa till mig i Fränsta.

På Söndagen så vaknade jag upp och kände mig sugen på att fara upp till Gimåfors, tänkte att jag kunde cykla upp mot Nordanede och sedan tänkte jag att någon kunde hämta mig och skjutsa mig till huset i Gimåfors. Så jag for till pappa med Kristian, vi åt där och sedan skjutsade pappa och jag Kristian till Ljunga, för han var inge sugen på att fara till Gimåfors han. Jag åkte med pappa hem till honom och pumpade däcken på cykeln. Sedan började jag cykla, hittanför "Tirsta backen" så såg jag såna här gula blommor vid vägkanten Tussilago. :)

inte jag som knäppt kortet, har hittat det på google :p
sådana är fina,
och ger en känsla av att snart är sommaren här!

Sedan åkte jag vidare och kom på att jag kunde svänga in till Elisabet som ändå bor längs E14 som jag cyklade vid. För jag tänkte att hon kanske ville gå med mig fast jag cykla, en bit. Det ville hon och vi kom en liten bit, sedan ringde Kristian och gjorde mig super duper jätte glad. Han sa att det var typ tråkigt i Ljunga och att han ville följa med upp till Gimåfors och att hans pappa kunde skjutsa honom! :) Jag och Elisabet cyklade/gick tillbaka hem till henne, där lämnade jag cykeln och sedan åkte jag och Kristian med hans pappa upp till Gimåfors.

VI hade trevligt där uppe, jag och Kristian, Mamma och Olle, vi var ut och cyklade lite. :)
På söndag kväll så åkte vi skoter till Leringen och till Torpsstugan, där spelade vi kort med släktingar från mammas sida. Vi spelade ett kortspel som heter kneckt eller knäckt, jag vet inte riktigt hur det stavas :p Man spelar i alla fall med  femtio öringar och kronor. Min käre pojkvän som fått lite pengar av mamma spelade bort typ tjugo kronor(!!!), men det gjorde inget för vi slog ihop våra kassor :p också kom jag på att jag hade en massa kronor och kanske därför som det inte såg ut att vara lika mycket som i början. Men men en ganska trevlig kväll blev det i alla fall, den hade varit mycket trevligare utan alkohol tycker jag!!!!, men det går inte att göra något åt det, man kan ju tydligen inte ha roligt utan alkohol!?!!?!.

På Måndagen var man ledig, Jag, Mamma och hunden Vigg förstås, var ut på en trevlig upptäcksfärd, fast vi redan visste vad vi skulle upptäcka, samma hus som stått där i skogen jämt, men men, trevligt var det i alla fall! :)
Jag kommer inte ihåg om det hände något mer speciellt just den dagen, men mysigt var det att Kristian var med.

På Tisdag på dagen var jag och Kristian ensamma i huset i Gimåfors, vilket var trevligt, men samtidigt lite tråkigt, för Kristian var inte direkt pigg eller på hitta på humör, han såg mest på film hela dagen, Jag var ut och cyklade med Vigg, han sprang bredvid förstås :p När vi kommit hem från cykel färden så fick jag faktiskt får hund, Vigg som typ aldrig leker utan oftast alltid bara tänker på mat, att leka med en hundleksak som vi har däruppe. Det är inte ofta han leker, men det var faktiskt roligt och hunden var lite knäpp ibland, han sprang ut i snön, släppte leksaken och vägrade ta upp den igen, så då fick jag lite extra jobbig motion genom att gå i snön och hämta den, kan ju upplysa om att det knappt var någon snö där vi stod först. :p

Jag och Kristian friterade potatis och gjorde då chips, det vart faktiskt riktigt gott, med lite salt! :)

Kristian gjorde mig himla glad den dagen också, han frågade när jag började skolan och då så sa jag att jag börja på Måndag nästa vecka eftersom att jag har lov en vecka nu. Då såg han jätte glad ut och pussade mig och sa vad roligt! ;D Jag älskar honom!! <3

Jag tänker inte dricka alkohol och sedan köra när jag blir stor, så det så.
Och mina barn, ska aldrig få åka med någon som druckit alkohol, så det så.

Igår (som nu är i förrgår eftersom att klockan är över tolv) Onsdag, så for vi hem till Fränsta. Jag hjälpte helt frivilligt till i växthuset, det var roligt. Senare på kvällen så sov jag hos pappa. Jag sa jag älskar dig till honom när vi skulle gå och lägga oss, han sa självklart att han också gjorde det. Därför att jag berättar detta är för att det inte alls är ofta som vi säger det till varandra, men vi älskar ju varandra ändå. Men det känns ändå lite stort och jätte bra, efter att jag fått det sagt! :)

Idag (som egentligen är igår) Torsdag, så har jag också varit och hjälpt till i växthuset, där var även min pappa såklart, men även mina fastrar Ingrid och Barbro, min kusin Anna, en av mina kusiner på pappas sidas son Adrian, och mammas kille Olle. Jag har haft trevligt idag. Min faster Barbro, som bor några mil bort, skulle sova hos pappa inatt. Hon hade med sig Ärtsoppa som vi skulle äta till middag, så det gjorde vi.

Jag fick värsta idén förut, så nu har jag städat mitt rum hos pappa, bytt gardiner och flyttat om och sådant. Jag vill ju vara där oftare, så om jag får iordning där så blir det nog så också. Det är himla mycket större hos pappa. :) Men det är krångligt om jag ska ha internet där typ. Jag tror att jag inte var där så mycket förut beror på att jag rökte och det var mycket krångligare om jag skulle röka där och sådant eftersom att jag låtsades att pappa inte visste typ, sedan har det bara blivit att jag varit här mer. Men så vill jag inte att det ska vara, jag får faktiskt lite dåligt samvete över det ibland. Jag kommer i alla fall få det så fint på rummet! :)

Lite innan klockan nio ikväll, skulle pappa åka till Fränsta för han skulle göra en krans. Då åkte jag med honom hit hem till mamma. Här duschade jag och sedan gick jag upp mot Anton, för där var Kristian. Har varit en lite blandad kväll, med tjafs och sådant. jag var jävligt sur och otrevlig så jag förstår faktiskt lite att Kristian blev sur, men lite överdrivet vart det. Men jag älskar honom ändå, alltid, hur sur jag än verkar! <3

Nu är jag trött, så jag ska sova, ska ju faktiskt upp imorgon, för att fara till växthuset och hjälpa till där.

Imorgon händer det saker, roliga saker, mer om det imorgon eller någon annan dag, men jag kan ge en ledtråd och berätta att jag kommer vara barnvakt på kvällen.

På Lördag fyller min käre pappa år, fråga mig inte hur många, men fyller det gör han i alla fall och det ska firas! :)

Kanske mitt längsta inlägg någonsin, men men det är ju innehållsrikt :p

Go´kväll!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: